Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Western Kanske en dum fråga: Kan man rida två olika stilar på samma häst? Alltså "vanlig" klassisk ridstil med vanlig sadel och western?
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: Sudd
·
F
Fälttävlan jag undrar hur man hittar (vart man söker) fälttävlans läger? från är alltså inte vilka som är bra eller ej utan VART man hittar dem...
Svar
7
· Visningar
2 114
Senast: _Peplis_
·
T
Islandshäst Spinner vidare lite på tidigare tråd ang. boots. Vilken storlek är det vanligast att islänningar har på gummiboots? Jag har köpt ett par...
Svar
2
· Visningar
1 853
Senast: Saga
·
D
Distans Tycker bara att det är lite ironiskt... Hasse Wallman fick rida med OS facklan från Ryttis till Stadion, inte någon distansritt men i...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: CK
·
Distans Jag tittade lite sorgligt på Spirres tävlingsbok idag, den börjar att sönderfalla totalt! Pärmen är skild från själva sidorna så de...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: CosmicQueen
·
Svar
12
· Visningar
1 087
Senast: jari
·
Dressyr Undrar vilka fler ytterliggare lag det är som gått vidare? Här (Närke, Dalarna och Värmlandsregionen) så är det Dyltabruks...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: Jochanda
·
Dressyr Jag undrar om uppklassning även gäller när det handlar om allsvenskan? Jag ska rida i div. II-laget i höst, och förklassen är LC och...
Svar
2
· Visningar
1 137
B
Islandshäst Jag letar foderhäst just nu och det är visserligen inte samma sak riktigt, men ganska nära. När ni skaffade häst - vad begärde ni av...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 651
Senast: josse
·
T
Övr. Grenar Hej allihopa! Har suttit här och tittat länge nu, är väldigt glad att jag gjorde det. Det är så här, att jag alltid varit så riktigt...
Svar
11
· Visningar
1 320
Western Men hur jag jag veta vilken typ av sadel jag ska köpa??? Om det är en djungel att gå vilse i, när det gäller sk vanliga sadlar, så är...
Svar
7
· Visningar
974
Senast: kamomillo
·
Hoppning Såg på världscuppen i hoppning i Leipzig igår.. Och nu undrar jag vart Ludger Beerbaum och Goldfever har tagit vägen? De var ju med i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 769
Senast: fladderkossan
·
Distans I vikt-tråden kom frågan om prispengar upp. Någon trodde att om prispengarna blev större, då skulle hästägarna skaffa lättare ryttare...
Svar
4
· Visningar
1 504
Senast: akleja
·
Hoppning när jag tävlar min häst så stannar han nästan på varje tävling men då e det inte för hinderet utan bara för att stanna, han kan stanna...
Svar
12
· Visningar
1 093
Senast: urkella
·
Övr. Grenar Tänk att man aldrig slutar att vara nervös när hästarna startar! Inte för resultatet direkt utan mera för att dom ska göra illa sig...
Svar
12
· Visningar
1 042
Senast: toughcookie
·
Western sätes storleken :confused: :confused:
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Curly
·
Western Får man rida barbacka på framridningen, eller måste man ha sadel? Alltså, så att man sadlar strax före tävlan... Ifall man råkar behöva...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: malumbub
·
Western Hur är denna Dakota reiningsadeln i bommen? Är den vid eller smal? Rak eller skålad? kort eller lång? Någon som vet? Och samma frågor...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: MsSleepalot
·
R
Hoppning Vet inte om det är rätt forum... Både jag och hästen tycker om att hoppa. MEN, problemet är att han är islänning och står i ett stall...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Lena_B
·
P
Fälttävlan Någon som varit där och vet hur det varit med tävlingarna (brukar ju vara trevligt...), banorna och hur det gått, inte minst i...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: nakitcha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama