Regelboksfråga om framridningen...

malumbub

Trådstartare
Får man rida barbacka på framridningen, eller måste man ha sadel? Alltså, så att man sadlar strax före tävlan... Ifall man råkar behöva ha samma sadel som annat ekipage som tävlar i samma klass... Skulle det funka (att man sadlar strax innan i nödfall) eller MÅSTE man ha egen sadel... :confused:

På D-tävling tror jag till och med att du kan rida tävlingen barbacka och angående framridningen hittar jag inget om att den inte får ske barbacka.

Däremot måste alla hästar ridas gränsle enligt regelboken! :)

Ja, i damsits/-sadel hade jag dock inte tänkt rida! :D

Jaja, men dåså! Underlättar en del i s f! Inte lika panik då! :banana: (Speciellt om man får tävla barbacka!) :banana: :banana: :banana: :D

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 548
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 643
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 186
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna