Ludger Beerbaum och Goldfever?

Jo jag såg det!
Han rider Jamiro mycket bättre än vad Jerry gjorde tycker jag.
för när jerry red honom så hoppade han med huvudet upp och utan ryggverksamhet alls.
Och jag tycker att roffe ska försöka göra om honom, som han håller på med för Jamiro är värkligen en fin häst när han vill hoppa..men som sagt han hade antagligen en dålig dag i går..det kan ju inte alltid gå bra!

Att RGB kan rida alla möjliga tper av hästar har han väl redan bevisat så många gånger! Det är nog inte många ryttare som har så mycket placeringar i höga klasser med så många olika hästar? Jamiro är nog inte helt lättriden och jag tror att de kommer att rida ihop sig mer under kommande säsong och då kommer resultaten också att trilöla in.

Angående att toppryttare byter hästar med varann beror nog inte så ofta på dom själva utan betydligt mer på sponsorer och hästägare.

For Pleasure är en drömhäst! Hade velat ha en häst efter honom...!

Angående att toppryttare byter hästar med varann beror nog inte så ofta på dom själva utan betydligt mer på sponsorer och hästägare.

De bytte inte hästar med varann..om du menade Jerry och Roffe..
Ägaren till Jamiro ville inte att Jerry skulle rida hästen mer.
vet inte varför...kanske för att han då inte hoppade super med Jerry..eller fick aldrig någon toppplacering?.
aja :smirk:

Nja jag kan inte hålla med om att Roffe rider mjukt och fint , många har svårt att rida hästar efter Roffe just för att han rider så hårt, alltså med hård skänkel och hand.

hästar är snälla djur och dom flesta accepterar väldigt mkt men alla hästar gör inte det och jag tycker nog mer att Roffe försöker förändra hästarna han rider på än att anpassa sig till hästen.

Hur ska jag formulera det då? OM jag nu har sett en känd ryttare (generellt, inte syftat till RGB nu) rida tex med nubb. Hade jag fått skriva det då? :confused:

Nej det var inte bara Jerry och RGB jag syftade på! Det sker ju ryttar och hästbyten mest hela tiden mellan alla möjliga ryttare!

Om du ser någon göra något sådant hoppas jag att du anmäler det, och EFTER dommen får du gärna skriva om det.

Blev lite förvirrad när jag kom in på den här tråden efter att haft "Buke-fri" dag igår.
Jag ber om ursäkt ifall jag har medverkat till skitsnack.
:o P

Det är nog mig hon syftade på. Händelsen är inte anmäld av den enkla anledningen att jag faktiskt inte vet vad som är tillåtet på den nivån. I slutändan är det ofta ord mot ord och jag är trots allt vid det tillfället bara en ryttarläktare. Meningslöst alltså.

Denna tråd har utvecklats ganska intressant..rätt långt från det jag frågade från början..men det är ju kul.
Nu när Rolf Göran Bengtsson diskuteras här så tänkte jag fråga om någon vet vart :bump:D'artangan (hur det ju stavas) har tagit vägen. Red inte R-G Bengtsson honom för några år sen? Jag tyckte alltid att han var så pigg och fin och dessutom liknar han på min häst :) Skulle vara kul att höra vad som hände med honom!

D´artagnan var med i Nations Cup (Snäppet under Super League), riden av en italienare. (Innan dess red Lisen Bratt honom ett tag)
Det såg trevligt ut till sista gången, då var hästen helt klart trött. Efter det vet jag inte vad han gör, lille tappre D´artagnan.
/P

Jag håller med dig!!!
han är en fantastisk häst... :love: sen att han är pappis till min sköthäst är ju också något att anmärka på... :D de är lika varann på många sätt...deras hoppteknik och att de är lite långsamma =) trist att han börjar bli så gammal bara...

:bump:Cockney, vilken häst var det du syftade på? Den som var pappa till din sköthäst alltså.

Måste bara säga att Jerry Smith som rider f.d svenskridna Lindor inte rider honom speciellt bra. tyckte att han hoppade mkt bättre tidigare...Men det påpekade ju också Lisen.Hoppar helt utan rygg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 996
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt