Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Western Varför är det "piggar" på båda spännena på en westernsadelgjord? Som jag har fått lära mig att spänna gjorden, användet man inte piggen...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: ricca
·
Western Funkar de billiga sadlarna från ex börjes? Eller är dessa sadlar sne/vinda, har konstig form eller förändras efter ett tag? Eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 217
Senast: xect
·
H
Western Tjolahopp :D Om d e någon som funderar på konfirmation i sommar så finns det i kombination med westernridläger i tre veckor :D Sök på...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: annie_91_
·
M
Western hej undrar om någon här rider western med en islandshäst? går det bra? hur går det med gångarterna man vill ju även kunna tölta...
Svar
11
· Visningar
1 427
Senast: Gordon
·
S
Western Såg precis att man kan se livesändningar ifrån Equitana i Tyskland! :) Det har varit reining, och om jag förstår rätt så ska det vara...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: alazzi
·
M
Western Hej! Jag har en snart 4 åring som jag nu rider med ett Billy Allen snaffle bit, jag undrar vilka riktlinjer man ska gå efter så man...
Svar
11
· Visningar
1 361
Senast: _jossan__
·
Western ngn som ska till Lasse och tävla i helgen. Skedala utanför halmstad? jag är uppstallad där och skulle vara kul och se vilka som ska dit...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Egonson
·
Western Måste säga att western är lite av en rikemanssport! Allt är ju så himla dyrt och den vanliga regeln gäller: Man får vad man betalar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 621
Senast: Anneli
·
Western Ska försöka sy mig nya tävlingskläder inför sommaren. Kan inte riktigt bestämma mig med färgerna bara... Har köpt en mönstrat töjbart...
Svar
10
· Visningar
1 350
Senast: sarma
·
Z
Western Hej. Jag har nu en 9 månader gammal fölunge här hemma och tanken är att han ska följa med mig på hästgymnasium hösten 2008 och då kan...
Svar
14
· Visningar
1 920
Senast: independent
·
R
Western Jag har läst remissutgåvan av regelboken 2007-2008 och det har faktiskt hänt en hel del där :) Bland annat så ska det nog bli 6 olika...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 745
Senast: Mike
·
Western Har efter en låååååång vistelse i Kansas, USA insett att boskapsdrivning med häst och hund är det absolut bästa man kan göra! Hur kul...
Svar
13
· Visningar
1 691
Senast: Rancher
·
Western Så trött på allt detta som skrivs om OLWS och GBED som har blåsts upp överallt i den svenska hästvärlden. Förstår ingen VARFÖR detta...
2
Svar
21
· Visningar
2 665
Senast: Joice
·
Western Vad brukar/ska man ha för typ av kläder i de olika grenarna? När passar väst respektive kavaj? Annat som är bra att tänka på? Särskilda...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: _Erik_
·
Western När kommer propparna ut egentligen?! Jag vill anmäla mig nu nu nu är så ivrig och vill ut och tävla! Har väntat i 3 år på att få tävla ju!
Svar
13
· Visningar
1 198
Senast: Sellan
·
T
Western Hej alla ! Har blivit tipsad om detta forumet, står i begrepp att ta föl för första gången på mitt sto, letar efter "rätt" hingst, har...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 012
Senast: Joice
·
Western Hejsan.. ytterligare en knepig tråd från mig. Fick reda på igår att mina drömmars lilla sto, en quarter efter Shining Fox (e: Shining...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
10 503
Senast: tirnanog
·
Western jag kan absolut ingen ting om western mer än att man.. ja.. sitter i en westernsadel, rider med vikthjälper..ja ungefär där tar det...
Svar
8
· Visningar
1 329
Western Hur i h-e håller man tyglarna när man rider på stång och en hand? Det är dö-svårt! :eek: :cool: Jag skulle prova idag men fick inte...
Svar
18
· Visningar
3 026
Senast: qtrsforpleasure
·
M
Western Det fiiinnnnsss ju så mycket snygg :love: tävlingsutrustning (främst kläder) till westernridning, men allt är ju så himla...
2
Svar
25
· Visningar
3 055
Senast: cinnas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar