Sv: Förvirrad ??
Förvisso kommer det att kosta idag men i en morgondag är många sjukdomar bortavlade.
Jag ser det inte som en förföljelse av en ras bara för att jag tycker att man skall avla bort sjuka gener på alla hästar.
mvh Eva
I mina ögon låter det vansinnigt att inte testa alla raser som misstänks bära sjuka gener. Likväl som man kräver pass på alla hästar kan man kräva testning av dem. Då pratar jag inte bara PaintOveros utan, "skimmelraser", quarters, tja alla helt enkelt.Konstantskimmelgenen som också är en lethal gen i dubbel uppsättning meriteras inom vissa raser för att behålla just..... färgen. Varför ska konstantskimmel meriteras medan overopopulationen ska decimeras? Ska den ena förbjudas så ska rimligen den andra också det. (därav snöbollen)
Förvisso kommer det att kosta idag men i en morgondag är många sjukdomar bortavlade.
Kanske för att för många har fått använda huvudet själva som denna sk "förföljelse" äger rum.För jag utgår från att den här paintförföljelsen kommer att få ett slut snart och vi får använda huvudena själva igen.
Jag ser det inte som en förföljelse av en ras bara för att jag tycker att man skall avla bort sjuka gener på alla hästar.
mvh Eva