Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hur ser man att en westernsadel ligger bra på hästen? Vad ska man tänka på? Jag har bestämt mig för att börja träna western med mitt...
2
Svar
26
· Visningar
3 770
Senast: Maléne
·
N
Western hrm ja... jag har en kanske "udda" fråga :D Jag försökte häromdagen lära en killkompis hur han ska sitta i westernsadeln, men han sa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 076
Senast: Mattis
·
J
Western Hejsan Har du eller vet du något om travare eller galoppörer som blivit westenhästar? Hur lämpar de sig för western? Vilka är för- och...
Svar
19
· Visningar
1 889
Senast: Western_lover
·
Western Lite fula småbilder på min "tant"... Totalt meningslöst egentligen, men jag ville eg. bara visa lite hur hon ser ut.. Ser ni något...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 572
Senast: Bubbaz
·
Western Nu blir jag helt snurrig! I boken westernryttaren som ges ut av wras står det att hästar över 6 år måste ridas på stångbett men i...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Mithalagos
·
T
Western Som rubriken lyder: när är man redo att börja tävla? Som det känns nu så kommer det ta flera år av träning innan jag kan börja tävla med...
Svar
9
· Visningar
1 311
Senast: Ramir
·
X
Western Hej! Jag ska nog troligtvis köpa en wetsernsadel, endast för att jag rider ut ganska mycket i naturen och jag tycker det är så skönt...
Svar
19
· Visningar
2 414
Senast: Mithalagos
·
F
Western Hur ska man göra om man köpt en ny westernsadel?! Jag menar med stigbyglarna. Något förslag på hur man kan göra för att det inte ska...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: alazzi
·
V
Western Har varit lite aktiv i en annan tråd där det har diskuterats ang olika hackamore. Har kommit fram till att man fäster det olika i...
Svar
4
· Visningar
1 426
Senast: _Eva_
·
F
Western Någon som vet hur långa dom längsta tyglarna på hööks är? Lite dumt när dom inte skriver det..
Svar
2
· Visningar
710
C
Western Jag ska köpa en sadel till min 2-åriga arabvallack. Har funderat på dessa tre. Hur är de i kvalite och är de sköna att sitta i. Ska jag...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: wrangler
·
Western Hade tänkt börja träna ena medryttar pållan på boskap, men då två clinics i rad blivit inställda dagarna innan själva kursen har jag...
Svar
6
· Visningar
950
W
Western Efter allt för långt surfande på YouTube lyckades jag hitta ett flertal klipp från bl a AQHA World Show Amateur Horsemanship Prelim. och...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: westerntjej
·
T
Western har ingen bra bild men funderar på va de e för sadel... bättre bilder i morgon
2
Svar
25
· Visningar
3 125
Senast: mettanmett
·
E
Western Ja, som bekant kan en kvarting heta lite mystiska namn ibland. Hur kommer detta sig? Någon sorts tradition, men vart kommer den ifrån...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Gordon
·
T
Western är det bara jag som tycker denna var extremt olika hög fram/bak? Jag vet att de kan växa ojämnt osv men detta tyckte jag var väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: wrangler
·
Western Japp! Unghästen har nu kommit tillbaka från tränaren efter 3 mån, så nu passar inte vår nya sadel längre :cry: Tipps på sadel som...
2
Svar
29
· Visningar
3 837
Senast: Piraja
·
Western Nån som kan förklara varför man ska ha pannband+tränsbett och enöras+stångbett? Är det förbjudet att ha pannband+stångbett?
Svar
11
· Visningar
1 684
Senast: alazzi
·
B
Western Undrar om det finns någon här ute som är sugen på att sätta ihop ett TP lag och tävla lite i år?!
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Piraja
·
Western Var på kurs under helgen och där gick vi igenom lite av de nya i regelboken 2007-2008, att det har varit strikt uppstyrt med hantering...
2
Svar
30
· Visningar
2 692
Senast: verrdogan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar