Sadelutprovning

Sv: Sadelutprovning

Jag har nu hittat en Simcosadel som jag ska prova! Ska bli mycket spännande!

Hmm, brukar hästar som alltid gått med engelsk sadel reagera på westernsadel?

Vissa kan reagera, andra inte, det beror nog på hur pass känslig hästen är för förändringar öht.

Det som jag tror när det gäller billiga sadlar är inte att den inte kan passa på någon häst, utan mer på hur pass bra bomkvaliten är... Det är sällan lång garanti på dessa sadlar så bommen har lätt att gå sönder, kanske t o m att du inte vet om det och då skadar hästen... men de är bara vad jag själv tror på... ;)

Jag har köpt min första sadel, dock billig 7000kr ny hos wes****bi**n och min andra hos h**ks för 5000kr för jag hittade ingen bra till min andra häst båda har 5års bom garanti, vad har ni för garantier på era?

Vad jag har hört så är det viktiga att det inte är en järnförstärkt bom, h**ks tidigare sadlar var det vet jag, dock inte den jag köpte.

Men en liten fråga? Jag köpte en wintec allround sadel till min ponny ny för ca 2000:- för 4 år sedan. Den har hållit, är skön att rida i och passar min häst utmärkt (tom en equiterapeft som var ryggextert kommenterade att sadeln låg bra).
Så, spelar det så himla stor roll vad det är för pris egentligen..
Jag tror man kan hitta bra sadlar som passar för ett billigare pris!

Vet inte en försäljare jag pratade med tyckte inte att man ska köpa en western under 5000 för då ligger det inte så mycket arbete på att den ska vara bra för hästen utan bara se bra ut för ögat, inte vet jag? jag är nöjd med min från h**ks

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 929
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 888
Senast: domesticus
·
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 840
Senast: Debsie
·
Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka