Ny sadel igen! Vad tycker ni om denna?

Sv: Ny sadel igen! Vad tycker ni om denna?

Står ingenting om bredd på bommen? Är det 7,5 tum? 8 tum? Och vad menas med "passar hästar med svikt i gångarterna" som det står i beskrivningen? Fast det kanske inte du vet :p

Ok tack....jag har varit på deras sida tidigare och kollat, men känner inte till nåt om sadelmärkerna de har....
Har de hemma, så man kan prova?
Annars kanske jag lastar in hästen och åker till Tingsryd o provar...hehe;)

Piraja - jag ser ingen länk... Gör du ett nytt försök?

Kolla köpvilkoren på deras sida:
Alla produkter måste returneras OANVÄNDA och i orginalskick, samt kompletta.Det går inte att provrida en sadel och därefter returnera den.
:crazy: :crazy:

Jaha, där sket det sig...
Kan man inte prova en sadel, hur i hela friden skall man veta om den passar hästen och rumpan....
Jag vet "företag" som tillåter provning av sadel och därefter returnering...om den inte passar..
Naturligtvis måste man va aktsam med varorna...

Står ingenting om bredd på bommen? Är det 7,5 tum? 8 tum? Och vad menas med "passar hästar med svikt i gångarterna" som det står i beskrivningen? Fast det kanske inte du vet :p
Faktum är att jag skickade mått, foton och mer mått som sen gick från sverige - tyskland - USA - tyskland...sen fick jag bara höra att denna sadel var en av få som kanske kunde ligga bra på hästen:crazy: ...och den låg då inte optimalt på hästen jag köpte den åt. Dock, unghästen (Welsh Coben) växte till sig och jag provade sadeln på henne och den är perfekt!!! Så syrran fick hem sin häst, utan sadel...och jag är hur nöjd som helst med den till min häst;)

I och med allt detta så köpte jag alltså sadeln rakt av utan att egentligen fundera så mycket på hur många tum den hade i vidd och vad det där med svikt egentligen innebar:o

Hur ser cobben ut i ryggen då? :) Våran quarterkorsning är hopplös- ser mera ut som en prickig ardenner! Har t.o.m. en massa hovskägg, måste ha blivit lurade ha ha :angel:. Extremt breda bogar och platt rygg på det. Normalböj på ryggen. Och allt man provar är hopplöst för trångt. Har egentligen beställt Simcos westernsadel för arbetshästar, men det var en månad väntetid, hm.

Cobbarna är runda och breda...och nästan platta mitt på ryggen:smirk: . Än så länge har inte bogen breddat sig så mycket men det kommer. Lillys mamma breddade sig enormt mellan 4-5 år och Lilly är bara 3. Dessutom är dom ju väldigt korta över ryggen...iallafall den här typen. Finns ju en mer långlinjerad typ av cob också. Ska ta kort vid tillfälle;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka