E
_Erik_
Sv: Hingstar och 18-årsgräns
Lite kan jag hålla med om att bättre att skydda ifall det skulle händanågot. Men dressyrfolket har inte skydd delvis för att du kan göma vikter o.s.v. i skydden, frågan är om det är sådant som de inte vill ha in i sporten. Men synd om ryttare inte vill starta i vissa klasser pga. benskydden.
Har också en kompis som blivit diskad pga. slarv/ovetskap med benskydd. Hade på på framridningen glömde ta av innan de skulle in.
Så det kanske vore bättre att tillåta skydd i alla klasser, men kan inte riktigt ta ställning i denna fråga.
sedan: Borde jag veta vem du är ? Känns så, nu blev jag RIKIGT nyfiken...
Det sista förstod jag inte riktigt, det där med pyramiden...
Första flygande (en mjuk) Självklart ska man inte hänga på hästen massa onödiga saker om det inte behövs men då undrar jag lite varför behöver (en del bäst att tillägga) både dressyrhästar och westernridna hästar skydd och benlindor på träningar tror du inte att det är en samvetsfråga för många? man är medveten att hästen kan tex stryka sig men man välger att följa regelverket i stället. och hoppas att den inte skadar sig på tävling. Och vad jag vet så är det ingen som kollar benen på hästarna efter tävlingar om det inte har blivt en stor, synbar blödning eller att den är rejält halt.och visst stämmer det att ju mer balanserat man rider så desto bättre för hästen men åter till problemet det är fortfarande hästar som har behov av olika skydd sen om problemet är pga dåligt skodda till fel balans på ryttare kan göra hur lång lista som helst, så finns det folk som vill börja tävla i allafall på klubbnivå få pröva vad man har lärt sig och då kan man inte vara med i en del klasser tex Western riding som är en perfekt nybörjargren. för det är ju så att allt är som ett pyramidspel och glada amtörer bushriders som är på gräsrotsnivå vi betalar för kurser det är vi som sitter på läktarn och drägglar på A och B tävlingar det är vi som skickar hästar på tillridning och omskolning mm. (Tog den sej över Fryksdalshöjda )
Lite kan jag hålla med om att bättre att skydda ifall det skulle händanågot. Men dressyrfolket har inte skydd delvis för att du kan göma vikter o.s.v. i skydden, frågan är om det är sådant som de inte vill ha in i sporten. Men synd om ryttare inte vill starta i vissa klasser pga. benskydden.
Har också en kompis som blivit diskad pga. slarv/ovetskap med benskydd. Hade på på framridningen glömde ta av innan de skulle in.
Så det kanske vore bättre att tillåta skydd i alla klasser, men kan inte riktigt ta ställning i denna fråga.
sedan: Borde jag veta vem du är ? Känns så, nu blev jag RIKIGT nyfiken...
Det sista förstod jag inte riktigt, det där med pyramiden...