vad kan detta vara för sadel?

Sv: vad kan detta vara för sadel?

Om de är sådan SKIT sadel som ni påstår,varför har du då 3st hemma?

Ska man köpta en sprillans sadel när man ska rida in en häst? :crazy:

Lillan är inte inriden å har inga muskler så jag tänker inte lägga ner massvis med pengar på en sprillans förens hon är inriden!

Att rida in sin häst i en dåligt anpassad sadel.. *harkel*

Du har inte funderat på vad en mindre passande sadel gör med ryggen? I synnerhet på en omusklad häst? Som är under utbildning? Hur ska du få den att höja ryggen och arbeta fritt med bogarna i egen bärighet om du har en sadel som trycker ner ryggen, låser bogarna och tillslut kommer ge hästen ryggont?

Njedu, Hur tusan ska du få din häst pigg, glad, samarbetsvillig och HEL med en sadel som inte passar? Traska varje dag i en månads tid runt i försmå skor med 25 kg på ryggen så KANSKE du får ett hum om hur din hästs rygg kommer må om en månad.

fjordinghanna...

Tack för ditt svar,mjo min sadel liknade din väldigt mycket... de e mocka i mitt säte...

Så här är de LILLAN HAR INTE Blivit RIDEN i den sadeln. JAg har den enbart för å vänja henne vid sadeln!
å NU ÄR JAG GANSKA LESS PÅ Å BLI PÅ HOPPAD! De va sadeln jag ville veta mera om inte om hur sadeln ligger på hästen!
Jag har aldrig haft en westernsadel på någon häst innan,jag vet inte hur den ska ligge m.m. å bakgjorden är INTE hårt spänd.. går in en hand imellan!

Du frågar vi svarar, svårare än så är det inte :smirk:
Du frågar om sadeln
Jag svara att det ser ut som billig skit, men passar inte svaret så sluta fråga :devil:

Det allra största problemet med bakgjorden är att den får inte vara så långt bak. Den måste sitta ihop med den främre gjorden med en liten rem mitt under magen. En säkerhetsåtgärd som gör att bakgjorden inte kan åka för långt bak ( Det är då du kan få en häst som bockar väldigt....) Inget påhopp, bara ett säkerhetstips!
Vad beträffar kvalitén på sadeln kan jag bara hålla med de övriga... inte mycket att lägga pengar på...

Så här är de LILLAN HAR INTE Blivit RIDEN i den sadeln. JAg har den enbart för å vänja henne vid sadeln!
å NU ÄR JAG GANSKA LESS PÅ Å BLI PÅ HOPPAD! De va sadeln jag ville veta mera om inte om hur sadeln ligger på hästen!
Jag har aldrig haft en westernsadel på någon häst innan,jag vet inte hur den ska ligge m.m. å bakgjorden är INTE hårt spänd.. går in en hand imellan!

om du inte kan något om hur en westernsadel skall ligga an och vilken bomstorlek som passar så borde du åka till någon som kan lära dig på plats via detta forum får du ju ingen praktisk erfarenhet och kanske inte heller förstår alla svar du får till fullo!!!
vad jag kan se och har läst så har du fått svar och inga påhopp

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
786
Senast: QueenLilith
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka