Sen sitter man väll lite olika för de olika grenarna oxå, el?
Iaf sa en tränare jag sist hade (pleasure/trail), att i Reining sitter man mer bak med skänklarna än i Pleasure, då man vill ha "lugnare" fart, och sitter en aningen framåt m skänklarna...
Suck...det blir bara fel, när man snabbt skriver ner nåt, när man skall åka till jobbet
Jag menar naturligtvis inte sittsen, den skall vara lodrät helt klart...utan här menar hon att man flyttar skänkeln ytterst lite fram/bak, fortfarande vid sadelgjorden....det handlar alltså om ett par cm...
Inte att man hamnar i stolsitts...dock känner jag att den "lilla" ändringen saktar min häst iaf...alltså går hon fortare med skänkel bak och saktar när jag flyttar fram den...fortfarande i lodrät sitts...
Kan hålla med att jag var fundersam till en början.....men kan det bero på hur olika tränare/tävlare rider sina hästar?
Har försökt o leta fram bilder på ekipage, och det är verkligen olika hur man rider....en del Reiningryttare rider, om man nu ex tar stoppen, med skänkel fram, andra vid sadelgjorden..
Likadant på volten...ex finns på "westernformtråden" http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=719569 stora bilden.
I Pleasure likadant, dock ej så stora skillnader som på Reining, här är det små förflyttningar...
Hoppas jag klargjort bättre, vad jag menar?