Rikemanssport?

Sv: Rikemanssport?

Ditt träns är underbart! Jag är helt kär i det:love: Tänk vad duktigt att kunna göra det själv. Måste ha tagit lite tid, men det blev skitsnyggt.

Kan du göra såna på beställning i andra färger? Urläckert:love:

Daimie:
Tack, ne jag har inte hittat något gulligt som passat mig å flikkan heller så då åker min magiska symaskin fram (IGEN :crazy: :D )

Bewildered:
Skäm inte bort mig så med alla komenterer :o :o :)
Skulle vara kul om man var ett större gäng som var engagerade i sånt här. Jag sitter jämt själv å syr å syr.

alazzi:
Har faktiskt tänkt att börja ta beställningar, men jag måste få tummen ur oxå :rofl: är jättekul men tidskrävande.

Då kan ju du å ja "bilda klubb" Cita! Vi bor ju i samma stad å syr en del till hästarna båda två, jag har dock aldrig sytt i läder, men du får gärna lära mej! Är det Jörgen som lärt dej? Han tillverkar ju en hel del själv!

Ps: är i akut behov av en curb helt i läder:angel: :rofl:

Bewildered:
Skäm inte bort mig så med alla komenterer :o :o :)
Skulle vara kul om man var ett större gäng som var engagerade i sånt här. Jag sitter jämt själv å syr å syr.

Hupphupp.. tja du.. lite långt för mig att kasa kanske.. sitter med själv och syr (om jag nu inte sitter på skolan för då är det alldeles för mkt folk runtikring) Men hitta en bostad och en box åt mig så kommer jag ridandes med symaskinen i sadelväskorna och katterna hängandes i svansen på pållan ;) Lätt!

Nu fick jag en idé :idea: *pling*

En kollektiv hemsida där vi kan slänga upp våra kreationer och ideér? Med nån liten dagboksfunktion och gästbok eller nåt.... *S* Nån som känner en bra hemsideplitare? ;)

Det finns oftast fler budgetalternativ om man är engelsk hobbyryttare än om man vill rida western. Det handlar mest om tur om man vill ha tex ett snyggt, stilrent träns för en billig peng. Visst, man får det man betalar för. Men att kvalitén blir sämre bara för det kostar lite mindre, nej det är bara skitsnack. (Blanda nu inte in sadlar, det är en helt annan diskussion..)

Om man bortser från sadlar som du själv ville.... Så finns det fullt med budgetalternativ inom westernutrustning. Våra två största postorderfirmor för hästutrustning har budgetgrejor.... Tänker då på B****s och H***s.....

Den utrustningen håller samma kvalitet och prisklass som vanlig klassisk utrustning....

Nja,, jörgen fick in mig på att sy i läder, men du vet som han alltid säger "de e inte så noga" jag e mer "de måste bli perfekt". Han lagar saker, jag tillverkar:D

Curbs gör man ju i en handvändning, snabbt å lätt fixat

Haha låter ju helt perfa, har katter jag oxå. Våra skulle kunna rejsa runt å busa, samma med kusarna så skulle vi kunna sitta i ett hörn me våra fina ideer å symaskiner, fan va bra de skulle bli :D men du hur lång tid tror du de tar för dig att rida till mig? måste ju veta när jag ska sätta på kaffet :rofl:

Ps: är i akut behov av en curb helt i läder
Gå in på myrorna.röda korset eller liknande secend-handbutik och köp ett lagomt brett skärp och måtta efter en curb som passar och klipp av skärpet i lagom längd och sätt dit två (hur fasiken ska man beskriva det?) ringar som håller curben på plats vid bettringarna! har gjort flera själv och man spar minst 50 spänn på det. och du kan få vilken färgnyans du vill lycka till:bump:

Haha låter ju helt perfa, har katter jag oxå. Våra skulle kunna rejsa runt å busa, samma med kusarna så skulle vi kunna sitta i ett hörn me våra fina ideer å symaskiner, fan va bra de skulle bli :D men du hur lång tid tror du de tar för dig att rida till mig? måste ju veta när jag ska sätta på kaffet :rofl:

Tja du, ge mig till hösten tror jag... :rofl: :rofl: vi får nog ta det lite etappvis min tant och jag, annars blir hon ännu mera taxlik än hon redan är... :bump:

Kan vi inte mötas i borås/gbg trakten? ;) Jag vet ett par riiiiiktigt fina stall och vet en byahåla med redigt billiga lägenheter :D:D

Ps: är i akut behov av en curb helt i läder
Gå in på myrorna.röda korset eller liknande secend-handbutik och köp ett lagomt brett skärp och måtta efter en curb som passar och klipp av skärpet i lagom längd och sätt dit två (hur fasiken ska man beskriva det?) ringar som håller curben på plats vid bettringarna! har gjort flera själv och man spar minst 50 spänn på det. och du kan få vilken färgnyans du vill lycka till:bump:

Kan du inte lägga upp en bild? :)

Nån som vet vad frakten och tullavgiften ligger på om man ska köpa på eBay?

eller så syr man själv, blir mkt billigare å man får precis som man vill ha de :D

mina kreationer

träns
5522241.jpg

5522239.jpg

5522242.jpg

bröstan
5522244.jpg

Helhetsbild (har även sytt ett "överdrag till padden som var tråkbrun synns på bilden)
5406099.jpg

Jättesnyggt Cita!
Hur gör man?
Var får man tag på material?

det finns risk för att kaffét kallnar lite på vägen, men det e smällar man få ta :rofl: bullarna kommer nog vara lagomt gröna å skorpliknande Muuuums :d

det finns risk för att kaffét kallnar lite på vägen, men det e smällar man få ta :rofl: bullarna kommer nog vara lagomt gröna å skorpliknande Muuuums :d

Haha, låter ju helt kalas det ju... :rofl: :rofl:

Vi kanske helt enkelt ska ta en fika eller grillkväll på RHC i stället? För du skulle väl dit? Så tar jag med lite pryttar å så tar du med lite pryttlar så kan vi dricka nån öl och prata strunt?

Jag tycker inte att det är någon större skillnad på engelsk eller western utrustning prismässigt... Gav 7000 kr för min begagnade westernsadel och det får man väl betala om man vill ha en bra engelsk sadel i läder.....
Däremot har jag funderat kring det att western verkar mycket mer handlar om rätt utrustning till din häst, i stort sett alla anser att man ska ta hjälp med att prova ut sadel och bett. Inte läsa anvisningar i Höökskatalogen om bett. Jag fick hjälp utav två personer att prova ut sadel och bett. Dessutom när jag skulle köpa bett fråga försäljaren vad jag har för häst och tanken med bettet. Har jag aldrig varit med om när jag handlat i "engelsk ridning" affärer. Vad tycker ni????

Håller med dig om det. Man får lära sig att vara mycket mer mån om att sakerna passar. Har för flera tränare fått tips om att tex byta sadel eller bett eller liknande, men de har aldrig hänt under den tiden jag red engelskt.

Liknande trådar

Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
942
Senast: tomte
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 418
Senast: KesoNeso
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 507
Senast: hastflicka
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka