Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Islandshäst Jag är på väg att köpa min första islandshäst. har mycket erfarenhet av andra hästraser men inte haft en islänning innan. Det känns...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: emmahelen
·
C
Islandshäst Jag är själv ägare till en "vanlig" häst, men har av diverse olika anledningar varit i kontakt med tre olika islandshäststall på...
Svar
10
· Visningar
1 866
Senast: Roheryn
·
J
Islandshäst Jag som sagt i rubriken, jag har svårt att känna vilken galopp det blir. Hur känner man det? Vet att det antagligen är svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 509
Senast: chrysler
·
Islandshäst Ja just det! När man läser reglerna ska man ju tex börja i mitten på kortsida och tölta ett varv till att börja med i lätt fyrgång. Om...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: NiAl
·
N
Islandshäst Jag använder nu mej av ett tredelat muffbett. (Bild) (har dock mindre ringar på mitt, samt mässingsfärgat) Det funkar bra på min tjej...
2
Svar
38
· Visningar
4 600
Senast: Michis
·
J
Islandshäst Hej, Jag måste bara fråga en sak som jag funderat över länge. Jag har två ston. Den ena är 6 år och den andra är 5 år. 5-åringen...
2
Svar
31
· Visningar
3 300
Senast: freyja
·
Islandshäst Har det funkat bra för er? Är ute på jakt efter ny stallplats då mitt som jag har nu ligger för långt bort. Men här omkring finns det...
2
Svar
24
· Visningar
2 826
Senast: Astael
·
Islandshäst Hej! Jag har hittat en fin 8 årig valack på island, som jag vill köpa! Men, när han spattröntgades hade han skugga... men det var...
Svar
12
· Visningar
3 688
Senast: kolfinnur
·
M
Islandshäst En bekant köpte nyligen denna islands(korsning?). Hon är 5 år enligt uppgift och har inga papper. Vi har dock funderingar på om hon...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 815
Senast: Cavello
·
M
Islandshäst Hej! vad har ni för vintertäcken till era islandshästar? jag vet att dom oftast inte behöver, men där jag bor kan det bli upp till...
Svar
16
· Visningar
1 391
Senast: Båbbe
·
L
Islandshäst Jag har köpt en unghäst efter Huginn fra kirkjubae, han ska vara född 1984, nu undrar jag om någon vet något om honom eller möjligtvis...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: love pearl
·
Islandshäst Som rubriken lyder.... hur är det med fång på Island ? Vanligt ? Ovanligt? Nån som vet ? Hej från hambo
Svar
11
· Visningar
1 333
Senast: love pearl
·
Islandshäst En bekant till mig har ett islandsföl, född i juni. Hon har ännu inte börjat hantera fölet så som att leda, binda upp, fånga i hagen...
Svar
11
· Visningar
1 602
Islandshäst Vad har ni för erfarenhet av hur mkt hästarna utvecklar sin gång under inridningen? Min häst har trevlig gång, lägger ganska mkt mark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 859
Senast: emjo
·
C
Islandshäst Hej! Stod på marken igår o såg min medryttare rida hästen i galopp. Frambenen - inga problem, men bakbenen!!! Tycker att han lyfter...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: cia-123
·
Islandshäst Hej är d någon som vet hur man testar om en häst har matallagi??? För min isis som jag köpte nu den siste juni ska ha kronisk bronkit...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Nenneh
·
R
Islandshäst rider man bara till spekerns kommando när man rider 2o2 eller mer inte om man rider själv??
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Linisen
·
Islandshäst En "vanlig häst" ryttare som rider dressyr och har hästskötarexamen och diverse papper på att han är utbildad sa idag att han är nästan...
Svar
8
· Visningar
1 845
Senast: Roheryn
·
B
Islandshäst Hur ser man vilken bomvidd det är på Top reiter JR Spezial ?? Står det någonstanns ?? Måste veta NU . :)'
Svar
2
· Visningar
1 401
Senast: B0ll
·
Islandshäst Jag har en valack som har haft det ganska tufft sen jag fick honom i mars -04. Skrev för ett tagsen en lååång tråd om hans problem...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: kryptisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Födda -21