Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad har hon för långsammaste gångart då, näst efter stillastående? Pass?
Ja, Nu skrev jag ju inte flygande pass utan pass, hon ser ut som en kamel när hon går... Som så många islandsföl som är 5 gångare gör...Hon går till sammans med en hoper islänningar och de andra fölen rör sig precis lika som hon..
En bekant köpte nyligen denna islands(korsning?). Hon är 5 år enligt uppgift och har inga papper.
Vi har dock funderingar på om hon egentligen inte är renrasig? Har svårt att komma på vilka andra raser det kan finnas i henne,
det brukar slå igenom tydligare, eller vad säger nì?
Nu finns det stor variation på islandshästar & din ser ju trevligare ut än många kortbenta & alldeles för kraftigt byggda skogsmullar jag sett (blir väl påhoppad för den kommentarenså där säger jag inget om exteriören.
Har träffat många fjordkorsningar & de brukar många ggr vara kraftigare, även om färgen på din häst kan tyda på lite fjording.Annars kanske jag skulle gissa på nsv/travar inblandning, är inte omöjligt.Men akn ju i princip vara exakt vadsom helst.
Jag ska inte uttala mig om din häst är rasren eller inte men nu när vi är inne på korsningar så har jag ett föl där mamman är norskt kallblod och pappan islänning. Fölet ser exakt ut som ett islandsföl, i propotion och allt bara det att hon är mycket större, visar nu som 2 månader gammal, 3 gångarter. Nämligen pass, istället för skritt, tölt och galopp.. Har aldrig sett henne skritta eller trava... Jag tycker att det ska bli spännande att se vad det blir av henne...
Intressant! Var kan ni se det?
O vad tror ni om zebraränderna på benen? Tydliga på sista bilden...borde härstamma från fjordingen eller finns det andra raser med dessa tecken?
Eller så går hästen i grisepass