Utveckling av gångarter?

Sv: Utveckling av gångarter?

Photo-0070.jpg

denna bilden:love::d

Min lille galne Muninn :love:
Jag älskar de bilderna i samlad trav också, han hade verkligen styrka att bära sig ordentligt : )

KL,
Får väl slänga in de klassiska :p
Första är från ca tre månader efter vi köpt Askur, usch usch!
15652557.jpg

Behöver väl kanske inte säga så mycket mer!

Andra är från vintern därpå .. kurs för Peter H.
15652558.jpg

Och tredje är från i Juni iår, ca ett år efter vi köpt honom :)
15652731.jpg

Töltbilden i mitten ska föreställa kort tölt och den ner till höger ökad tölt.

:D

Oj vilken skillnad Kiickan!!
Verkligen bra jobbat! Kul att det gått så mycket framåt på bara ett år oxå!!! :)

Oj vilken skillnad Kiickan!!
Verkligen bra jobbat! Kul att det gått så mycket framåt på bara ett år oxå!!! :)

Tack så mycket :bow:
Ja, han har verkligen sina dagar som man lever på!

Bosse har ju också utvecklats enormt bara över sommarn!

Min erfarenhet är att unghästar tar längre tid på sig att utvecklas.

*be a happy rider*

Men det är lättare att utveckla en unghäst, då formar man dom för mesta helt själv.
en äldre häst måste man först "forma om" innan man kan förändra ..

Men det är lättare att utveckla en unghäst, då formar man dom för mesta helt själv.
en äldre häst måste man först "forma om" innan man kan förändra ..

håller helt med en unghäst går ju framåt mkt fortare, minsta lilla framsteg/misstag märks direkt en äldre häst är mer avtrubbad och går i gammla vanor så att säga man måste kämpa mot det som andra felaktigt lärt in.
en unghäst är helt nollställd och det är bara att börja forma:love:

*kl*
Kan slänga in några bilder på Vattar:
september 2005 tölt
5218110.jpg

april 2006 tölt
4776940.jpg

juni 2006 tölt
4776701.jpg

augusti 2007 tölt
13761815.jpg

galopp
april 2006
4777039.jpg

juni 2006

4776648.jpg

april 2007
8968044.jpg

ursäkta bildbombning

du borde lägga ut lite bilder på din munin på gångartstråden speciellt så freyja_bus får kommentera hon kommer nog gilla er skarpt.

Tack :)
Jag tror jag lade ut bidler där för en evighet sen, men jag gör det gärna igen. Saknar att rida min lille Muninn så det hade varit mysigt att få lite beröm för honom :angel:

Tack :)
Jag tror jag lade ut bidler där för en evighet sen, men jag gör det gärna igen. Saknar att rida min lille Muninn så det hade varit mysigt att få lite beröm för honom :angel:

Förlåt för O.T, men vad har du gjort av honom då?

Han har semester på obestämd tid :angel:
Jag pluggar ju nu och kan bara ha en häst uppstallad, har varken tid elelr råd för mer. Då får fokus ligga på lilleman eftersom Muninn s.a.s kommit till sin "topp" redan, och dessutom varit igång mer elelr mindre nonstop i nästan 7 år.
Så han går och skrotar på mammas gård med min gamla shettis och mammas isis... han äter, sover och busar, och har det himla bra :D

Jag kände lite att jag hade fastnat med min unghäst ett tag för att det kändes som om jag inte visste hur det skulle kännas p.ga att jag bara hade hållt på med honom och inte ridit någon riktigt bra häst på jätte länge. Men nu har jag börjat rida ett välutbildat sto, så nu har det gått upp ett ljus för mig och tänkt: -Ahhh det är så här det ska va! Så då går det mycket bättre nu när jag ska föra över det på honom. Så det är jätte roligt! Han har inte hittat tölten riktigt än, men vi töltar ett par steg och han har börjat hitta mönstret. Men han har underbar stor och rymlig trav och man känner att tölten kommer att bli bra åxå när han väl är tillrävkligt stark för att kunna böra sig i tölt en längre sträcka! så det ska bli jätte roligt

Jag kände lite att jag hade fastnat med min unghäst ett tag för att det kändes som om jag inte visste hur det skulle kännas p.ga att jag bara hade hållt på med honom och inte ridit någon riktigt bra häst på jätte länge. Men nu har jag börjat rida ett välutbildat sto, så nu har det gått upp ett ljus för mig och tänkt: -Ahhh det är så här det ska va! Så då går det mycket bättre nu när jag ska föra över det på honom. Så det är jätte roligt! Han har inte hittat tölten riktigt än, men vi töltar ett par steg och han har börjat hitta mönstret. Men han har underbar stor och rymlig trav och man känner att tölten kommer att bli bra åxå när han väl är tillrävkligt stark för att kunna böra sig i tölt en längre sträcka! så det ska bli jätte roligt

slänger in lite bilder på utvecklingen av min unghäst.
3år gammal
8555235.jpg

8555355.jpg

10722371.jpg

10722378.jpg

4år
11716513.jpg

14864477.jpg

14864502.jpg

15585167.jpg

15585295.jpg

oj, förlåt för bildbomben :eek:

Whoohoo, way to go Michis!

Själv är jag lyycklig nu. Min lille förstår plötsligt vad bettet är och går kanonbra för hand, mjuk och fint i munnen och i sidorna.
Longerade honom och lät honom öka på en långsida och då travade han för en miljon :love:

Har dessutom kravlat upp barbacka på honom och styrt runt och tagit TVÅ hela töltsteg.
Hans trav är ju så jäkla stark så jag tycker att han likagärna kan få prova lite töltmönster då och då...

Han är så söt, den lille!

åh vad härligt med den lille.
det är så härligt varje gång!
Längtar efter att få se mer bilder på den lilla bruna

Jag blir alltid :love::love::love: när jag tränar Erro, oavsett vad vi gör.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: Sirap
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 932
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • FÅRtråden