Utveckling av gångarter?

Sv: Utveckling av gångarter?

Med tanke på vädret på 3-årings bilderna så är det höst, han var alltså 3.5 år där. Ser man sedan dessutom till formen så verkar han inte vara riden speciellt länge.

Inga konstigheter med det tycker jag. Min kille som är 3.5 år nu rids 1-2 ggr i veckan, och jobbas vid hand ungefär lika mycket. Allting går väldigt lungt och fint, han skrittas och travas i en 15-20 minuter med fokus på framåtbjudning och mjukhet.

Han ska på träning i en månad nästa termin, sedan få långt sommarlov för att sedan börja ridas lite mer ordentligt till nästa höst. Sen är han ju fem år och ska börja tävla lite smått.

Jag började rida in honom hösten -06, då var han alltså 3.5 år som Muninn skrev.

t.ex. dom två första bilderna är från våran första "tur" ute på ridbanan, och dom andra två är kanske 2-3mån senare.

*kl*
Jättekul tråd att titta i!
Det ger hopp om framtiden för min lilla gumma också!

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: Sirap
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 932
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30