Ni med islandhästar i "vanligt stall med vanliga hästar"

Sv: Ni med islandhästar i "vanligt stall med vanliga hästar"

Mina islandshästar är vana att gå i en islandshästflock med nära lekompisar som busar kliar och ligger nära varandra.Ponnysarna och hästarna hos oss är inte vana eller uppväxta i flock och vet helt enkelt inte hur man beter sig i en flock.Så det är skillnad på hur hästar beter sig.Med det säger jag inte att det inte funkar och hade gärna haft min ihopa med dom andra om dom ville bete sig som en flock.

*kl*
Ska åka och titta på stallet ikväll vid 18. Låter som att jag kommer att flytta honom inom den närmsta månaden. Det får bära eller brista. Kan alltid flytta tillbaka honom till "gamla" stallet ifall det inte skulle funka!

Återkommer ikväll

Jag har mina stallplatser i ett "vanligt stall". Perla är en individ som jag nu förstått trivs bäst med en kompis. Alltså inte i en stor flock. Hon blir oftast mobbad och ivägskuffad, kliar varandra gör hon bara om det enbart är en häst i hagen. Aldrig när det är flera.
Nu gå hon ihop emd mina andra islandshäst ensamma i en hage, det fungerar jättebra.

Överlag tycke rjag storhästar är ganska mycket elakare mot sina kompisar. Mycket riv och slit och bortjagande vid lunchfodringar i hagen. De ska ha alla högarna för sig själva.

Fick jag välja skulle jag helst ha bara islandshästar i stallet.

*kl*
Den 10 nov flyttar jag och vattar till nya stallet! Kändes helt rätt när jag va där!:bump: idag är jag glad!:bump:

Hoppas det går bra i det nya stallet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 455
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 465
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 005
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • FÅRtråden
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat