Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag har lite funderingar ang. täcken och storlekar... Jag har en häst som jag troligtvis kommer att köpta (så som det ser ut nu iaf)...
Svar
17
· Visningar
1 410
Senast: Draumsyn
·
S
Islandshäst Hej! såg en gång en annons för tidsinställda grindar som öppnade sig ett visst klockslag för utfodring, men jag kan inte minnas vad...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: islandforever
·
Islandshäst Jaa, som rubriken lyder; vad har ni för hjälm/ar? Bild! Verkar som om många islandsryttare, precis som övriga ryttare, hakat på...
Svar
8
· Visningar
1 389
I
Islandshäst Jag har läst att många här på islandsforumet pratar om underhals . Men jag förstår inte vad som menas med underhals.:confused...
Svar
9
· Visningar
1 992
Senast: Boj
·
Islandshäst Nu är det här inte islandshästar.,.. jag vet... men jag vänder mig till er för att ni är experter på att se gångarterna tölt och pass...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 078
Senast: Halastjarni
·
Islandshäst Hej det finns säkert många trådar om det här men jag har tittat lite och kan inte finna någon som täcker mitt problem så här kommer en...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Norrberge
·
C
Islandshäst Hejsan! Jag har en häst som inte längre töltar!!! Han har valt trav o grisepass istället.... Jättetråkigt verkligen! Tänkte att...
Svar
12
· Visningar
1 613
Senast: cia-123
·
Islandshäst I Sverige avlas det ju på nästan uteslutande bedömda hingstar och har gjorts så några år. De hästar som är svenskfödda i flera led har...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Teilani
·
Islandshäst Jag förstår inte riktigt resonemanget min kompis för, så kan nån här förklara för mig. Hon har betsällt ett föl, en islänning som är...
Svar
8
· Visningar
1 222
Senast: ang
·
A
Islandshäst Som en "tröst" till oss som valt att hantera våra föl/unghästar måste jag lägga ut ett citat från en hästtidning som finns ute nu. I...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 544
Senast: ang
·
C
Islandshäst Hejsan.... har ett pelhambett i rostfritt stål. GÅR det att banka ut överskänklarna lite? Eller spricker det då? Rostfritt stål känns ju...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Isafold
·
Islandshäst Hej. Jag har en liten fråga. Ibland när jag rider ut så kan hästen bli lite "slingrig" när den går, alltså att den svänger hela...
Svar
14
· Visningar
1 511
Senast: Draumsyn
·
M
Islandshäst Har just köpt islandshäst och nu kommer vi alltså till sadeln:confused:. jag funderar på en bomfri sadel från softsaddles, Soft Supreme...
Svar
18
· Visningar
2 925
Senast: Linnerle
·
R
Islandshäst Undrar va för bra kraftfoder man kan ge till ett dräktigt sto som är lite mager och ganska omusklad? Har ni några bra tips? även på...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: knasan
·
M
Islandshäst Mitt lilla sto är äntligen konstaterat dräktig! :D Vi kämpade hela förra sommaren, och hela denna sommaren, men det blev aldrig något...
2
Svar
21
· Visningar
2 301
Senast: Dorinda
·
C
Islandshäst Hej! Någon som vet något om denna produkt, eller har provat på den. Resultat? :bow::bow::bow: Vårolja-...
Svar
1
· Visningar
1 367
Islandshäst vill gärna se bilder på islandshingstar i hagen eller när ni rider. :)
2
Svar
20
· Visningar
2 503
Islandshäst Jag är värdelös på att se olika gångarts fel enbart genom att se bilder. I verkligheten har jag lättare att se, men det är ju mest för...
2
Svar
24
· Visningar
3 807
Senast: Teilani
·
Islandshäst Jag undrar hur ni gör/gjorde för att få upp en balans mellan traven och tölten när ni tränar. Min häst hade bara tölt nästan...
Svar
6
· Visningar
1 929
Senast: Amore
·
S
Islandshäst vid inchekningen på tävlingen kan man få veta om man har valt höger eller vänstervarv på grenarna man ska delta i ?? jag har nämlingen...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Silfurfaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka