Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Dressyr Nu är man i sadelbytartagen igen. Letar efter en dressyrsadel som man kan byta järn i. Byta själv, lr hos sadelmakare spelar inge roll...
Svar
13
· Visningar
1 728
F
Dressyr Jag vill reda ut det här en gång för alla. Har på senare tid hört från många håll att traven är den gångart som sliter mest på hästen...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 313
Senast: FadeAway
·
Dressyr Är det egentligen så himla svårt? Kan inte tävlingsledaren bara bestämma, LB, 8 ekipage i timmen, sen tar vi en paus på 20 mellan...
2
Svar
26
· Visningar
2 178
Senast: ch791022
·
T
Dressyr Vilka dressyrstövlar föredrar ni? Jag funderar på att investera i ett par nya Königs, har just nu Cometen men funderar på Grand Gester...
2 3
Svar
47
· Visningar
12 805
P
Dressyr Hej! idag red jag för en tränare som jag har försökt fått en tid hos i 6 månader, och äntligen idag fick jag det! jävlar i min låda...
Svar
11
· Visningar
2 190
Senast: CowboyDreams
·
Dressyr Från och med nu tänker jag ha skydd på min häst i hagen efter att han har skadat sig femtioelva gånger på den lilla tiden jag haft honom...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Fanny_Andersson
·
Dressyr Hoppas ni orkar med en sadeltråd till! Jag uppfattar denna rygg som kort, samt normal mot rak, delar ni denna uppfattning? Skulle en K2...
Svar
14
· Visningar
4 912
Senast: cela
·
Dressyr Har islandsmodellen likadana knästöd som DACen har?
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Salinero
·
Dressyr Så, nu är kvalen i full gång till Breeders i höst. Är det ngn som varit på plats på ngn av kvalen och hur tycker ni årets upplagor ser...
Svar
10
· Visningar
1 381
Senast: lektra
·
  • Låst
Dressyr Kusen var med på en dressyrtävling nu i helgen, en lokal lätt:b 1:a, inget avancerat jämfört med vad vi gör på träning! Då e de skolor...
2
Svar
32
· Visningar
3 202
Senast: flashlight
·
N
Dressyr Har bara en liten fråga. Testade att galoppera för första gången idag och i fattningen så vill hästen gärna lätta framtill. Han kastar...
2
Svar
32
· Visningar
2 410
Dressyr Jag sitter i valet och kvalet och vet inte riktigt hur jag ska göra med min tränare. Jag har en tränare som jag rakt igenom ÄLSKAR! Hon...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Apollo 13
·
H
Dressyr Var kan man egentligen köpa rundsydda tyglar till kandar.:confused: De ska vara helt i läder och tunna. Funderar på om man kan få...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Eve
·
T
Dressyr Eftersom jag tänkte att jag ska börja tävla lite dressyr nu i höst och får tillbaka på skatten, vill jag köpa mig ett par ordentliga...
2
Svar
32
· Visningar
3 286
Senast: NiraK
·
S
  • Låst
Dressyr Jag undrar vad det är man måste ha på sig när man tävlar dressyr och vad det är för måsten för hästen. Vad är det för regler?:confused:
Svar
1
· Visningar
1 614
Dressyr Jag undrar vad ni med vita hästar som tävlar dressyr har för färg på schabraket vid tävling? Jag vill inte ha vitt schabrak, för hur...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 672
Senast: Jessie14
·
O
Dressyr Hej. jag är rätt ny när det gäller dressyr. Min fråga är får man starta en lokal LB:1 när man redan startar regionala tävlingar med...
Svar
8
· Visningar
1 102
Dressyr Provade en ny sadel som jag blev förälskad i, en Forestier Diabolo. :love: Kom verkligen till ridning och kunde hålla om på ett helt...
Svar
14
· Visningar
1 828
Dressyr Like it or not, det är koffecient 3 på sitsen i lätta klasser, där finns en hel del poäng att hämta. Men, hur ser en åtta ut? Hur ser en...
2
Svar
34
· Visningar
3 982
Senast: plymen
·
K
Dressyr Hej, jag har en hyfsat tjusig pålle som numera ska få satsa lite mera på dressyren istället för att vara fälttävlansnörd. Han är...
2
Svar
36
· Visningar
9 072
Senast: Lusidor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar