Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Vissa veterinärer ordinerar ju bara skritt och sedan direkt galopp i igångsättningen efter tex ledinflammationer. Galoppen är ju en "mjukare" gångart...
Men dessa "dressyrkärringar" som sitter och harvar varv efter varv, jag tror att deras hästar hade gått sönder även om harvandet hade skett i galopp...
Omväxlande jobb i omväxlande gångarter i en god form och god balans tror jag på.
En bra trav, alltså det vi vill se i dressyrprogram, kommer inte av att hästen travas och travas och travas.
Men sen lever många med "hotet" som jag tror alla fått höra många, många gånger: passa dig för att rida skritten, den är lätt att förstöra.
Så jag tror många väljer att skritta så lite som möjligt, för de är rädda för att förstöra gångart ett.
Jag tycker också det är dumt.
Det kan höras av många tränare, även på många instruktionsvideos. Men att börja nämna namn är väl rätt meningslöst?
Jag tror precis som Mackan - att det är viktigt att kunna rida skritten, och kanske har man förut sett från tränarhåll att elever inte klarat av det - alltså har "sanningen" uppstått. Men jag vet inte, spekulerar bara!
Själv lever jag efter devisen - funkar det inte i skritt lär det inte göra det i trav heller.