Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag väljer inte vitt till min skimmel, har en blå kavaj så det blir ett exklusivt mörkblått samtesschabrak. Till min fux ska jag när vi ska börja tävla ha ett vitt för det är snyggast på "mörka" hästar.
Jag tillhör väl den kategorin som tycker att det ska vara vitt på tävling. Till min skimmel har jag vitt schabrak med paspal och kantband. Även två emblem med ryttarföreningsnes logga på, vilket gör att det bli lite mer färger!
Har själv en skimmel och inte helt bestämt vilka färger jag ska ha när jag kommer ut på dressyr banan ... Men vit för det nog bli MEn det är ok att ha vilka färger som helst på dressyrtävlingar förutom när man kommer upp i LA och högre!
Vad har du fått det i från? Om inte detta är en jättekonstig ny ändring så har du fel, man får ha vilken färg man vill på schabraket. Jag har då tävlat LA med mitt icke-vita schabrak.
Det är klart att man ska ha ett vitt schabrak även fast man har en vit häst, du kan ju ha ett med ett färgstarkt kantband så syns det inte lika tydligt. Till "min" skimmel (iof gråskimmel) har jag ett vitt med rött kantband.
om du vill så kan du PMa mig.. jag har hittat ett skimmelshampoo som verkligen gör hästarna bommulsvita! ( då kan du ju köra på vitt schabrak )
här är en bild på mitt ök som är nytvättad.. han brukar vanligtvis se vanvådrad ut efter att man borstat på han i två timmar men tom han blir vit med det shampoot om man skrubbar honom med en sådan där puff som jag själv har i durschen!
haha, min har varken varit så vit innan eller efter (jag har vart lite lat på tvättfronten pga det dåliga vädret under sommaren)
när jag tvättade honom så sparade jag inte direkt på shampoot, gjorde av med kanske.. 1 dl och då hade jag i både vattjet och sprutade på hästen. haha det var lite roligt för kring shampooränderna på rumpan så hade all smuts flytt och han var aldeless vit runt ränderna utan att jag ens skrubbat
bilden nedan är lite rolig, det bara lyser om röven på honom, det är verkligen ett mirakelshampoo!
Häftigt! Ska göra som du skrev, höra med ridsportbutiken!! Låter som nått jag mååååste ha. Pålle har inte badat sen förra året, kan inte bada innomhus på vintern och i sommar har han vart konvalecent, men nu kanske han borde bli ren..
ett bra tips är att använda en sådan där puff som jag skrev. det funkade super för oss! dessutom är det praktiskt när härstarna får massage med den! men sägas ska väll att även om shampoot är super så kommer man inte undan att man måste gnugga som en dåre och vara noga!
jag själv tycker det ska vara ljust på tävling. Men jag känner igen problemet, då min förra häst var skimmel. Han blev dock verkligen vit när han var ren så det var inge problem med att ha ett vitt schabrak på honom.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.