Dressyrstövlar Königs

Sv: Dressyrstövlar Königs

aha... kanske ska han ha väldigt många ;) jag köpte 4 st "budget", det gick på 80 spänn... det finns ju "fina"...

Don't ask me I don't know right now :p
Måttbeställningen är alltså tackvare att jag hamnar utanför standard måtten så det är inte att butiken tar det priset utan det är själva stöveltillverkaren.

Hur höga är utsidan på dem egentligen? Din bild kommer jag inte åt.

Funderar på att beställa ett par Petri Allure då de stämmer överens med mina krav (dragkedja och hög utsida) och till vettigt pris. De skulle gå på 6000 någonting tror jag. vad betalade du för dina? Överväger att beställa utomlands ifrån eftersom jag inte behöver måttbeställa.

Finns det någon königs som har dragkedja som standard? Har tittat på hoppstöveln Prince...

Mina stövlar är numera sålda;) Bara att konstatera att jag behöver riktigt mjuka stövlar, då hästen gillar det bättre.

Men de var riktigt snygga och ingen skillnad mot deras allra dyraste modell Elegance. Jag hade Elegance först, men de köpte jag begagnade (även om de var som nya) och där blev inte storleken helt rätt.

Mina Allüre såg i alla fall ut såhär:
stovlar1-1.jpg

Utsidan ser du på bilden och den var runt 6 cm har jag för mig.

Tror jag betalade strax under 4000 kr för dem. (köpta utomlands)

Senast ändrad av en moderator:

Huu. Dom tar vi :love:. Fantastiskt snygga ju. Hittade ett ställe på nätet där man kan köpa de betydligt billigare än i svensk affär. Är dock mycket nervös inför att mäta...

Är det någon som vet skillnaden mellan Petrie och Königs? Rent praktiskt alltså.

Senast ändrad:

Jag mätte själv och det lyckades faktiskt bra. Du kan få lite tips via PM om du bestämmer dig för att beställa själv.

Sörjer fortfarande att hästen inte gillade dem och häromdagen såg jag den ryttaren som köpte dem på en tävling och stövlarna var så snygga!
Funderade på att gå fram och fråga om jag fick köpa tillbaka dem.:D

Jag har fått för mig att Königs är något hårdare än Petrie, men det kan säkert skilja från en modell till en annan.

Jag tycker också att Petrie är lite mjukare än Cavallo men jag kan ju ha fel, vågar inte säga någonting till 100%.

Königs tycker jag är snyggare för varje gång jag ser dem, såg ett par Königs Sir igår när jag var på FT, har helt klart bestämt mig nu för att det blir Königs Sir. :love:

Haha pemma, du skulle ha spratat dem och haft dem vid köp av en annan häst. ;)

Och jag tycker mina Cavallo Piaff är sladdriga om man jämför med Petrie :rofl:
Det är verkligen olika vad man tycker!

Jag är sjukt sugen på nya stövlar, Königs är ju super flotta med lacken :d

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka