Dressyrstövlar Königs

Sv: Dressyrstövlar Königs

Har ett par Grandgester och det är helt underbara. Tar inte lång tid att rida in, kunde rida ett helt träningspass (och min tränare är hård) redan efter 4 gången jag red med dem. Har dragkedja på insidan och det är värt de extra slantarna de kostar. Så skönt att slite slita och dra. Hade ett par Cavallo innan och de tog en månad att rida in så att de blev ok, bättre blev dom aldrig. Satsa på någon av de dyrare modellerna de är värt de pengarna!

Håller med Winitou: Lägg in en bild :D
..vill få se hur de är lackade jämfört med olackade som jag har kollat på i butik.

haha jag hade inte tänkt köpa lackat förrän jag red åtminstone st georg eller nåt. får prestationsångest p g a stövlarna ;) sen stod de där i min storlek... då blev det bara så ;) och bara lackat skaft... snyggt ändå i min mening, speciellt om det blir slitage efter sporrar och sånt.... men vad vet man. bilder kommer ikväll!

Senast ändrad:

Jag har marinblå königs med blixtlås fram. Kostade skjortan för jag hamnade mellan 2 vadstorlekar -7000 tror jag.
dessutom är de numera svarta sen skomakaren satt på svart skokräm:mad:

hittade i vintras ett konkurslager som hade ett par i exakt min storlek.
Fick ett par svarta utan blixtlås för 1000+ frakt:banana:

Har räknat att jag kommer ha mycket lite att shoppa för om jag skall ha råd med ett par Königs Sir då de kommer att kosta mig 8450kr! :cry:

Alltså ursäkta, men det kan ju inte se klokt ut med dragkedjan på utsidan, skulle se ut som att någon helt lost person har satt den lite hur som helst.

varför kommer de kosta dig så mycket? det är ju mer än vad mina kostade med lack och dragkedja...? håller på att ladda upp bilder nu btw :)

Königs Sir Laquer :

DSC03231.jpg

svårt att fota eget ben från eget håll...

DSC03232.jpg

DSC03233.jpg

DSC03236.jpg

DSC03238.jpg

tog en utan blixt då det blev en sån jobbig reflex i det lackade... men svårt att se något utan...

DSC03240.jpg

och försökte ta en för att visa skillnaden på lackade skaftet och läderfoten...

Fanken vad snygga de är! :love::love::love:
men hm lackade stövlar på träning... lite overkill trots att det är så otroligt snygga. *otroligt avundsjuk* :cry:

haha jag tänkte bara ha dom till tävling o "finträningar" typ clinics... men nu i början bör de nog användas flitigt.. har lagt i dubbla 1cm kilar i hälarna och går omkring hemma. vill inte tänka på att jag ska sitta på häst med dom där.. ajj...

men du letar efter "träningsstövlar"?

Varför Könis sir stövlarna kommer att kosta mig 8450kr är följande:
Königs Sir: 5 195kr
Måttbeställning: 1 120kr
Gummisula: 345kr
Hälkil: 155kr
Comfort sula: 155kr
Lång dragkedja insidan fram: 1 065kr
Tryckknapp över dragkedjan: 155kr
Extra hög utsida +1 cm: 285kr

Summa: 8 450kr

(Lack på boxkalv stövel: 630kr ..nästan värt att lägga på det också då dina stövlar var så grymt snygga trots att jag inte kommer att tävla i dem :p)

det är förbannat dyrt.. minns när jag köpte mina träningsstövlar för 5 år sedan för 5500 kr ca och tyckte det var helt sanslöst :P

Jag har både Grandgester och Elegance, de nyaste är ett par Elegance. Bägge är måttsydda men Elegansen har "fönster" på insidan och hade gummisula redan från fabrik. Grandgestern har dragkedja insida fram och de har jag till vardags.

Stormtrivs med mina stövlar och mitt äldsta par är över 10 år!

Jag tycker Cavallo är snyggare nu än vad de var förr, men Königs är fortfarande outstanding!

hälkilar är ganska nödvändigt,åtminstone i början när stövlarna är sådär skyhöga, om man vill ha skinn i knävecket...

sen hjälper det att hålla hälen nertrampad ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka