Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hej, Nu har jag köpt en Albion Legend K2 till min häst. Fick rekommendation att en sådan skulle kunna passa när jag frågade i en...
2
Svar
25
· Visningar
8 846
Senast: Raderad medlem 68338
·
Dressyr Jag har en 3-åring med något lång rygg och väldigt rak rygg framför allt. Eftersom hon just nu är en liten speta som kommer bygga om sig...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: zanzan
·
  • Låst
Dressyr Så nu har min dam "växt ur" sin sadel, Pfiff Amaretto,(bom 4 18" ) den är för vid för henne och ger tryck på länden, hon blir rakare vid...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 209
Senast: break_a_leg
·
Dressyr :confused:vet ni om det är tillåtet att tävla dressyr med ett difference träns??
Svar
10
· Visningar
1 861
Senast: clubman
·
Dressyr Om man ska rida lokala klasser på ponny som stor häst, måste man ändå lösa hästlicens, eller räcker det med att ridsportförbundet fryser...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: mumrikan
·
V
Dressyr Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag äger en fjording som är född-2003 och mätt till 138 cm. Ryttaren som skall tävla han är...
Svar
15
· Visningar
3 649
Senast: Tiili
·
N
Dressyr Jag har en häst som har lite jobbigt med galoppen, en 16-årig fredriksborgare som gått som körhäst hela livet och därför aldrig behövt...
2
Svar
32
· Visningar
3 610
Senast: Rebtuva
·
G
Dressyr har hittat en fin 2 åring med väldigt intressant stam och underbar modell.. men vad ska man kolla efter? har fått filmer när hon...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Blandrastik
·
Dressyr Efter ett uppehåll m egen häst i 10 år så märker man tydligt att en hel del saker har förändrats. En sak jag funderat på är dessa paddar...
2
Svar
23
· Visningar
2 712
Senast: nancy
·
Dressyr Jag har inte ännu börjat öva öppna och sluta med hon jag rider för men har ju läst om hur hjälperna ska ges och så.Hästen kan,så jag har...
Svar
11
· Visningar
1 186
Dressyr Jag undrar varför man inte kan få reda på vilken domare det är som ska döma en klass innan det står i ryttarmeddelandet. Jag har en...
Svar
16
· Visningar
1 810
Senast: Leteng
·
Dressyr Jag har efter allt för lång tid kommit till insikt om att min superfina, begagnade, oförsvarbart dyra, jättesköna i höstas inköpta...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: MonteRose
·
L
Dressyr Har sett att man nu kan få dressyrstövlar lackade från fabrik (tror det var Cavallo Piaff plus eller möjligtvis Petrie Anky). Har någon...
Svar
9
· Visningar
2 363
Senast: champagnehissen
·
  • Låst
Dressyr Jag har beslutat mig för att starta i en dressyrtävning. Inbiten hoppryttare som jag är känner jag att jag är ute på lite djup vatten...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Skaune
·
Dressyr Hur gör du när du ska rida dressyr? Planerar du noga i förväg vad du ska göra under passet, vilka mål du ska ha, hur du ska värma upp...
Svar
11
· Visningar
4 470
Senast: MiniLi
·
F
Dressyr Får en domare döma sin egen elev?
2
Svar
28
· Visningar
3 833
Senast: Lillfi
·
Dressyr var hos tandläkaren igår och bad om hjälp med att passa in kandarstång då det är dags att börja vänja oss vid den.... fick veta att...
Svar
14
· Visningar
2 019
Senast: bigganl
·
H
Dressyr En häst med bara vita hår i pannan måste väl passa bäst i mkt bling bling? Eller? Bruna hästen är de som ska ha pannbandet, han...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Salinero
·
E
Dressyr Jag måste bara få en sak uträtt en gång för alla. Det finns ju div 1, 2, 3. Är det så att man tävlar olika svårighetsgrader eller är det...
Svar
7
· Visningar
1 786
S
Dressyr Hej alla glada! Jag är hoppryttare men rider nu en del dressyr på en välutbildad och känslig dressyrhäst och tänkte be om lite råd...
Svar
7
· Visningar
1 423
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka