Älskade sadlar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Älskade sadlar

Okej. Ja det är utbytbara koppjärn, vet dock inte om det är samma i båda.:crazy: Ligger dom bra i bommen också?

Svårt att säga genom en bild, lättast är att känna, är bilderna tagna med en spännd sadelgjord? Om inte ta det också och ta sen nya bilder, hör gärna efter vad det är för koppjärn också...

De är tagna med spänd sadelgjord :grin: Funderar på att prova en Wintec Isabell Werth då dom är rakare än 500-serien...

ok, skadar aldrig att prova, ett av hans kännetecken när han inte trivs med sadeln är att han bockar/sparkar/stegrar i galoppen...det är inte dumheter utan det är protester...som man alltid ska lyssna på, en häst som säger ifrån är en bra häst

Har jag antytt något annat? Jag lyssnar alltid på min häst

Nä men tydligen kan du inte se ett råd när det kommer:grin:
Jag är ju inte helt ovetandes eftersom jag utbildat och ägt honom;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 167
Senast: Buck
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 594
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 403
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 464
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka