Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Dressyr Vad tror ni om en Kieffer på denna rygg? Jag hade en Kieffer på min förra häst, och gillade den. Jag har på nuvarande häst en Knights...
Svar
14
· Visningar
2 428
Senast: Elinabergh
·
Dressyr Hur ska man lägga cerpentinbågarna på 60-bana (4 bågar) för att de ska bli jämna och fina? Jag skulle behöva något slags riktmärke som...
Svar
9
· Visningar
1 436
Senast: Cowabunga
·
Dressyr Lägger detta undre dressyr eftersom jag rider dressyr och vill rikta mig till dressyr ryttare... Kan ni beskriva hur ni rider en häst...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Donnatello
·
Dressyr När i vilken klass kommer fracken ?? Intermediere ???
2
Svar
26
· Visningar
5 050
Senast: svea
·
Dressyr Hur skulle ni på ett enklare sätt förklara uttrycket att "man ska rida hästen i uppförsbacke". Det är ett dressyruttryck alltså, inte...
Svar
9
· Visningar
3 322
Senast: Sandan
·
C
Dressyr Jag blir sååå trött på mig själv och hästen. Var och tävlade i lördags och var bara med på LB:1 eftersom en annan tjej också skulle...
Svar
15
· Visningar
1 598
Dressyr Nej jag är inte på fel forum;) Jag ska starta dressyr KM en LB1. Men min fråga är får man ha hoppgjord?
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Celoty
·
Dressyr Skriver här eftersom jag vill ha svar av tävlingsmänniskor, inte hobbyryttare. Alltså personer som håller sina hästar på LA och över...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 654
Senast: Chili
·
Dressyr hur ska man göra egentligen? Min häst har blivit väldigt mycket finare i dressyren och det är super kul, han har fått en mycket...
Svar
12
· Visningar
2 698
Senast: traloppan
·
Dressyr Ja, precis som rubriken lyder: nu vill jag se bilder på hur en sadel SKA ligga Det finns väldigt gott om trådar hur en sadel INTE ska...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
27 566
Senast: Sandan
·
S
Dressyr Hej! Jag vill väldigt gärna ha svar på när en proposition senast ska vara utlagd så att alla kan ta del av den? Finns det någon lag som...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: cewe
·
Dressyr Hej hopp alla bukefalister! :D Undrar bara om det är någon som har koll på om det finns några regler för hur kürmusiken ska vara...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: Soyaa
·
Dressyr Hej, Jag känner mig lite förvirrad för tillfället. Ska debutera på dressyrbanorna om ungefär en månad. Jag har för mig att någon...
Svar
6
· Visningar
1 237
A
Dressyr Hej! Jag behöver öva upp finkänsligheten mellan mina sittben och att kunna känna var jag har hästens bakben! Har ni tips för mig att öva...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Loppz
·
Dressyr Såhär är det ridklubben har KM i dressyr den 19e. och det finns en klass som dom kallar LC Clerround. Jag blev väldigt sugen på att...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Såg att det finns denna variant i ponnymodell, jag som behöver kortare kåpor och mindre sits blev ju smått intresserad av denna :d Vad...
Svar
9
· Visningar
2 240
Senast: fjordtokan
·
P
Dressyr Jag är medryttare på en häst vars ägare inte har grönt kort men som skulle vilja starta en tävling. Om hon vill tävla sin häst kan jag...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Kivina
·
Dressyr Funderar på att köpa en Wellington Elite 17" med bomvidd 4. Har inte testat någon, men har testat en Edinburgh 17" med bomvidd 3...
Svar
5
· Visningar
2 390
Senast: rocki
·
Dressyr Hur gör man med en häst som gärna vill bli "tung i handen"? Bra övningar mottages tacksamt.
Svar
10
· Visningar
1 672
Senast: Soyaa
·
A
Dressyr Har ridit ett par gånger i en HArry Dabbs och gillade den väldigt mycket. Nu sitter jag med egen häst och fick ögonen på en Harry Dabbs...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: feel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka