När kommer fracken

Sv: När kommer fracken

Det är sant, klart man vill ha frack när man äntligen får!!! Sen när det väl är gjort så tappar det lite tjusningen.. ;)
Coolt att debutera på 64 % för övrigt, o imponerande! :eek:
Själv får jag sälla mig till Lancet eftersom även jag lyckades debutera (liiite för tidigt får jag väl erkänna..) på 49 % med frack o allt.. :angel::D

Nåja vi rider ju fälttävlansdressyren i frack så det kändes ju aldrig så "äntligen" när jag red min första St George, dessutom debuterade jag på 55% så jag var ju inte "frackgodkänd" ändå :D

Dessutom har jag ju Svenska flaggan på min frack så det var ju ännu värre :devil:

Det är sant, klart man vill ha frack när man äntligen får!!! Sen när det väl är gjort så tappar det lite tjusningen.. ;)
Coolt att debutera på 64 % för övrigt, o imponerande! :eek:
Själv får jag sälla mig till Lancet eftersom även jag lyckades debutera (liiite för tidigt får jag väl erkänna..) på 49 % med frack o allt.. :angel::D

Tack det var snällt sagt!!

Fast jag håller inte med om att det tappar tjusningen, jag känner nästan samma känsla varje gång jag drar på fracken och hatten:)

Det är det jag sagt hela tiden, jag MÅSTE köpa en ny frack! :mad: Vad har du för någon, jag vill också ha den känslan.. :mad:

Fast jag har varit så dum att jag lånat ut min för ett tag sedan, o nu lucktar den ganska mkt svett.. kanske därför känslan inte infinner sig för mig.. :angel:;)

Fast seriöst, tittade först på euro star, men sen har jag hört mkt gott om pikeur.. Jag tror problemet med min är att de där som hänger ner vad de nu heter.. är för styva, kanske är de skodda med konstskinn? Det gör att fracken åker uppåt o så ser jag jättetjock ut på bild i den.. Har hört att pikeuren är strechigare, o därmed kanske lite mer följsam o smidig? O så är det väl tyngder i de där som hänger ner?

Fio.. svenska flaggan, frack o så 55 %.. ja jisses.. *skakar på huvudet*
Men jag är nog ensam om att ha ridit Msv A i SHORTCHAPPS! :D
Gissa hur bonnigt de kändes på en skala.. :grin:
(stövlarna hade ramlat ut ur sadelkammaren på släpet några timmar o många mil tidigare på väg till tävlingen utan att jag märkt det.. men det är en annan historia.. en vän körde dock ut o letade efter dem o hittade dem åt mej.. lite skavda där de slog i men annars ok..)
SLÅ DE OM NI KAN! :p

*kl*
Det är ju bra att dom godkänner säkerhetsväst utanpå fracken :angel:
då speciellt som man börjar använda den först i MVS A klass

hehe, svett lukten underlättar nog inte:D

Jag har en Pikeur, den är ju oxå skodd med konstskinn ner på skörtarna(?) men som du säger det är tyngder i dom! Jag gillar verkligen den, lustigt nog för jag tyckte inte om de Pikeus kavajer jag provade, jag föll för en John Whitaker (jag vet skamm för en dressyryttare!) Konstigt nog gör inte J.W frackar...:p

Det låter som om det finns hopp för fracken om du skickar den på kemtvätt och sedan syr in tyngder i skörten!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 506
Senast: ginnies
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Ikväll hålls Nobelfesten. De studenter som vann i lotteriet 2022 till att få köpa parbiljetter till Nobelfesten fick betala 8190 kronor...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
10 453
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar