Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Islandshäst Kan inte mycket om Islandshästar, men-ska inte dom som alla andra som går på lösdrift ha tillgång till ligghall? Vet om ett ställe där...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: ang
·
Islandshäst Hur länge är det man får tävla som ungdom (YR)? Är det tom det år man fyller 21 eller hela det året man är 21? Är nämligen 87:a och...
2
Svar
30
· Visningar
2 930
Senast: Draumsyn
·
Islandshäst Vilka hingstar finns det i Sverige som är silversvartskäckar? :)
Svar
8
· Visningar
1 528
Senast: Sassa
·
S
Islandshäst Hej alla islandsmänniskor! Jag undrar om detta med skänkelläge! Jag har ridit "vanliga" hästar i många år och för något år sedan...
2
Svar
27
· Visningar
2 408
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Lite frågor: 1. Om man betäcker med en hingst som inte är visad/bedömd räknas det då som en icke godkänd hingst? Tex om han är ung...
2
Svar
20
· Visningar
2 088
Senast: Vala
·
D
Islandshäst Läste på anm.info till avelsbedömningarna som startar i april, där står : För hingstar gäller även att spattröntgen ska vara gjord samt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: glimjandi
·
Islandshäst Ja, så var det dags för en ny betäcknings säsong, och som vanligt finns det hur många läckra pojkar som helst att välja bland :d Har...
Svar
6
· Visningar
1 430
Senast: Hudde
·
H
Islandshäst Är bara lite nyfiken på vilka färger av black det finns förutom brun-och gulblack? Vad menas med att hästen har en svansfjäder?
Svar
8
· Visningar
3 487
Senast: Sassa
·
Islandshäst Letar ungston pa Island och har hittat tva læmpliga exemplar, sa jag undrar saklart lite mer om deras anfæder. Den ena ær e. Eiður frá...
2
Svar
22
· Visningar
2 978
Senast: Tira
·
Islandshäst När jag var i åldern 14-15år (för ca 12år sedan) var det någon som sa till mig att man skulle närma sig en islänning på ett annat sätt...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: kopur
·
Islandshäst Min kille har aldrig fått lära sig longering/tömkörning under inridningen utan jag har lärt han det nu i höst då han var 8 år, han är...
Svar
17
· Visningar
1 610
Senast: cristobal
·
N
Islandshäst Hejsan. Jag funderar på att betäcka mitt sto i sommar med Glókollur. Jag har sett några avkommor efter honom och han verkar ha ett bra...
Svar
2
· Visningar
1 174
Senast: Norrberge
·
Islandshäst Funderar på att betäcka mitt ena sto i sommar. Hon är fux med ljus man och svans. u. fux e svart. Hon väldigt mycket fux bakom sig. Om...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Hallau
·
Islandshäst Jag var inne på worldfengur och läste om min vallack. Där stod att han var 10 år när han kastrerades, detta hade förklarat en hel del om...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Echa
·
B
Islandshäst Hej på er! Jag klurar lite på detta med foder. Jag har precis köpt en isis som ägaren rekommenderar mig att ge enbart korn till som...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Salka9
·
I
Islandshäst Om man bortser från stallkostnad och träningar...sånt kan ju variera i det oändliga...vad ungefär betalar du/mån för en häst? Har du...
Svar
7
· Visningar
1 125
D
Islandshäst Hej! Jag tycker FIPO är lite otydligt vad gäller regler kring olika typer av sulor, eller så är det jag som inte hittar just där det...
Svar
10
· Visningar
2 307
Senast: Boj
·
Islandshäst Vad kollar ni efter för egenskaper när ni ska köpa (islands)häst?
Svar
14
· Visningar
1 312
Senast: Roheryn
·
S
Islandshäst Min syster har bestämt sig, det blir betäckning i går med Ögri frá Akranesi. Ska bli jättespännande!! Då blir vi den första kullen i...
Svar
15
· Visningar
1 625
Senast: Kiickan
·
M
Islandshäst har redan börjat leta efter en kanidat till mitt islands sto, för betäckning vår/sommar -07. men det finns såååå många att välja mellan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
18 571
Senast: Kiickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar