Sv: Hingstar

Ja Eyja va fantastisk att ha att göra med, hon var så lätt att täna, en riktig dröm :love: Hon lärde sig allt med en gång. Så himla sammaretsvillig. Jag tränade henne under hela sommaren sen kan jag tänka mig att hon släpptes ut igen och gick ett år till, innan hon togs in för träning igen på hösten. Jag vet inte men jag tror dom brukade göra så.
Anledningen till att jag inte valde henne att ta med mig var att hon var " to good to be true" jag förälskar mig av någon konstig anledning alltid i "knasiga" pållar. Mitt sto är en riktig knasig enmans häst som inte gillar andra människor men hon är min själsfrände, och jag älskar henne överallt annat :love:
Andvari va ju en mycket häftigare häst än va Reynir va, Andvari tävlades mycket och hade mer "hingstutstrålning", han var också femgångare med riktigt bra pass. Hans avkommer överlag är mycket bra ridhästar. Min häst har mycket bra extriör och fina gångarter, dock fyrgångare :confused: fast hon har högst blup för passen :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Vad kul att höra! :) ja hon ær en riktigt lættlærd hæst! Har du bilder pa henne?

Det ær Eyja pa min avatar btw:D

Gud va kul! Hon är så söt lilla Eyja! Tyvärr har jag inte en enda bild från Island :cry: När jag kom hem därifrån så visade det sig att det hade varit nåt fel på kameran oh all film va förstörd.... :cry: Känns inte så kul precis, mitt livs mest fatastiska resa och så inte en enda bild som minne. Annrs hade jag haft massa bilder på både Eyja,Reynir och Andvari...

Liknande trådar

C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 994
Senast: sln
·
Avel Jag har last traden om storlek och vilken hingst manga vill valja. Flera had skrivit de vill ha HOGA hastar. Inte under 150 cm etc etc...
Svar
18
· Visningar
1 841
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur