Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stavar du inte Eskeryd?
Båda föräldrarna må inte vara speciellt super gångartstalanger men båda har dock ett fantastiskt lynne och det tycker jag är minst lika viktigt hos avkomman som gångarterna.
Mamman till stoet ifråga är dessutom min första häst som jag gått igenom både det ena och andra med och det är klart jag vill ha fler generationer efter henne. Det blir kanske ingen VM häst av det men det är ju inte heller det viktigaste
Jag tycker, när det talas som hingst för nästa år så väljer man ofta nya toppförmågor - eller trodda toppförmågor, VM-hingstar, spännande färg.
Fick höra talas om en robust hingst som knappt använts i aveln - blev såld till annat land: Ódinn frá Saudarkroki. Någon som har kännedom om denna?
I samma funderingar jag har kanske vi borde tänka till om de hingstar vi redan har och ta tillvara dem innan det är för sent?
Läste i bl a Ridsport - där man skriver att den hingsten användes tyvärr för litet under sin livstid osv osv och nu ser man vilka fantastiska reslutat den gjort via aveln och så vidare.
Hej Miss Ellie!
Du har ju fått massa svar!
Själv har jag iår betäckt med härlige Jór frá Kjartanstödum och nästa år Vaengur frá Audsholtshjáleiga.
DU kan se bilder på dom två på min hemsida!
Lycka till!
Ninni
wwww.marklanda.dinstudio.se
Odinn användes ganska mycket men fick tyvärr en del oregade avkommor som det är svårt att avla vidare på. Glöm inte att på hans tid FANNS det inte så många ston att betäcka i Sverige !
Han gav fina snälla robusta hästar med rena gångarter och mycket man.
Men såldes utomlands? Stod han inte kvar på Fors i Riddarhyttan tills sin död ? Han verkade i avel till hög ålder, och hans ägare har säkert ett 50-tal "egna" avkommor. Jag tror de sista är födda -98 ?