Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Trav Hej! Varför används det tungband? Det kan ju inte vara så kul att få tungan fastbunden i munnen! Hur vanligt förekommande är det att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 112
Senast: oki
·
Trav En av de nya hästarna har gått ett lugnare intervalljobb idag, tidigare har jag bara kört motion och backe med honom. Nu körde jag i...
2
Svar
21
· Visningar
2 630
Senast: Zandrah
·
Trav Vad är skillnaden på funktionen mellan springrem/martingal? När använder man tex martingal istället för springrem och tvärtom. :confused:
Svar
1
· Visningar
2 059
Trav Nu är jag igång och funderar igen... Jag skulle vilja ha lite tips på vad för bett ni hade satt i munnen på ett stycke hett litet...
Svar
19
· Visningar
1 967
Senast: Skaune
·
M
Trav Någon som har den? Min häst drar cob och provade en full Finn-tack som var för stor (måste göra extra hål överallt om det ska funka alls...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Comfort
·
J
Trav Jag vill gärna höra er som rider monte,hur ni börjar träningarna från början, Alltså inte själva inridningen, det ska vara en häst som...
Svar
1
· Visningar
3 393
Senast: isa__
·
Trav av Jörgen Falk-Rönne, var får jag tag i den boken? Den verkar inte finnas att köpa någonstans, men någon har kanske nått tips. Skulle...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: kirin
·
Trav finns det någon bra annonssida eller affär som är hyffsat billiga? vill ha en klicksele och långvagn. även annan utrustning med...
Svar
15
· Visningar
1 489
Senast: Comfort
·
Trav Nån som vet? Vet inte vilket som användes, domosedan eller plegg eller annat- Generellt sett , vad brukar det vara?
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Djurjouren
·
Trav Tjena tjena Är ingen expert på det här med hur hästarna fungerar bäst med balanseringen i monté och har nu stött på lite problem med...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 288
Senast: missdragon
·
Trav Min son är sju år gammal och jätteintresserad av trav. Vi har en shettis hemma som han kör nästan dagligen. Shttisen har tidigare gått...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: ameo
·
Trav Nu är det så att jag inte har någon som helst erfarenhet av speedway. Har endast använt mig av cedar oil och liniment av olika slag. Så...
Svar
5
· Visningar
1 886
Senast: isa__
·
Trav Vad är det för (licens)krav på en person som ska köra provlopp? Visst måste väl hästen också stå i träning hos någon som har någon...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: YaHilweh
·
Trav Är det någon som har testat novabett på sin travare? Funkar det bra och får man använda det i lopp?
Svar
15
· Visningar
2 129
Senast: Lookahead
·
Trav Kan någon förklara för mig varför inte fler använder sig av automatkäk? Är ju så mycket smidigare än vanlig käk! Används ju jättemycket...
2
Svar
24
· Visningar
5 444
Senast: Långnos
·
Trav Någon som vet om han står i Sverige? Sett eller haft någon avkomma i sin vård?
2
Svar
39
· Visningar
4 123
Senast: tinafinis
·
T
Trav Hej på Er! Jag har precis inhandlat en ny sele, min förra var en standardsele med remmar men den började sjunga på sista refrängen så...
2
Svar
20
· Visningar
7 495
Senast: juvelen
·
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: Nominous
·
T
Trav Två snabba frågor... Tungband från första början (för säkerhets skull) eller bara om behov uppstår? Slaggjord i läder eller nylon?
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Konie
·
M
Trav hej, jag undra om någon vet någonting om silon salva.är det tävlings karens på salvan ,hittar den ej på STC-sida, mix
Svar
5
· Visningar
1 421
Senast: Konie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka