Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Det skulle vara mycket intressant att få se en bild på denna halvblodshingst som var helbror till Pommery 200. Min mamma har precis...
Svar
13
· Visningar
901
Senast: Pazuzu
·
I
Avel Hur gör ni med fodret? Jag tänkte på att man ska ju öka fodret i månad 8 , men sen när gräset börjar växa, hur gör ni då? Oftas får...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: kicket
·
N
Avel Ni som har järnkoll, eller kanske en hingstkatalog ;) ,vill ni hjälpa mig att få fram vilka halvblodshingstar det finns i Skaraborg...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: korrebrun
·
Avel Nu har jag iallafall köpt ett sto, veterinärbesiktigad ua, kalastemperament, hon är betald och står uppstallad i en box i ett stall som... 6 7 8
Svar
155
· Visningar
10 738
Senast: pastejja
·
A
  • Låst
Avel Nu är det snart fyra veckor sedan mitt sto fölade. Hon ser ju lika tjock ut nu som innan fölning! Jag har alltid fått höra att massa mat...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: ameo
·
S
Avel Har börjat titta på hästens stamtavla! Gick in på allbreedpedigree och tittade. Vad som slog mig är att det förekommer inavel bland...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: pastejja
·
Avel Ska köpa ponny och det blir troligen en connemara. Är det något speciellt jag bör hålla ögonen på eller fråga om vid...
Svar
1
· Visningar
657
Avel Då mitt 5års fjordsto utan papper har skadat sig så funderar jag på att betäcka henne så hon får lång tid på sig att läka ut.Men vad ska... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 104
Senast: Habina
·
C
Avel Kolla vad jg hittade ! Saxat från Flyinges hemsida ! Avelsclinic Den 1 april kl 09.30-17.00 Tillsammans med ASVH ger... 2 3
Svar
57
· Visningar
4 456
Senast: elle12
·
S
Avel Jag har ett superfint fullblodssto som jag är så sugen på att betäcka. Men jag undrar lite om någon på ett ungefär kan säga mig vad det...
Svar
9
· Visningar
2 508
Senast: roslagen
·
Avel Står i danska o en del svenska hingstannonser. Eftersom jag har en del danska kollegor (veterinärer) har jag frågat dem, de har ingen...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: Marna
·
J
Avel Hej! Jag letar lämpliga hingstar att betäcka mina ston med´. Hoppas på hjälp och synpunker från er. Mitt ena sto är e Magini ue Dragon...
Svar
16
· Visningar
1 390
Senast: gragge
·
Avel Årets hingstkatalog.... Efter att snabbt ha bläddrat igenom den och givetvis även slängt ett öga på avgifterna. Inbillar jag mig? Men... 2
Svar
39
· Visningar
3 989
Senast: Görel
·
Avel Jag undrar om någon kan svara på hur jag kan förbereda mitt sto för betäckning. Veterinär? Vitaminer? Annat?? Det gäller ett 15-årigt...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Mansoura
·
Avel Detta stoföl har stammen His Higness -Silvano-Flemmingh-Wellington-Caletto I- Wahnfried. Pappa svart, mamma mörkbrun och hon kom ut... 2
Svar
31
· Visningar
3 250
Senast: tiga
·
G
  • Låst
Avel Hej, jag har ett 21 årigt vbl sto som jag överväger att betäcka. Hon rids idag varann dag och är pigg, glad och frisk. Hon har tidigare... 5 6 7
Svar
128
· Visningar
9 176
Senast: ameo
·
M
Avel Vad tycker ni om honom? Vilken typ av ston tkr ni han ska användas till och hur lämnar han i storlek?
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: HannaPP
·
Avel Har ett sto som jag köpte för ett tag sedan. Hästen ifråga kommer (väntar på passet) få grå papper. Tänkte att det skulle bli min...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: pixiegnomen
·
S
Avel Har den kommit? Är inte prenumenrant så får väl vänta ett tag. Om den kommit finns det en övergripande lista med de hingstar som löst...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Pazuzu
·
M
Avel Hur lång tid innan fölning kommer mjölken i juvrena?
Svar
7
· Visningar
4 947
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?