Sv: Betäcka Vbl
Nej, det var ett exempel på att det finns godkända hingstar i närheten. Enligt Tina ska Pluto vara godkänd.
Självfallet var Peia och Evita kvar ute i hagen. De tre hästarna sitter inte ihop.
Ja, han har stam och den har jag skrivit ner här i tråden. Jag tycker ändå att det är ruskigt illa när man inte kan stammen på den hingst man har tänkt använda.
Om Peia bet din syster så är det imponerande med tanke på att hon aldrig tidigare bitit någon, i hela sitt liv :smirk:
Jag drar heller aldrig Peia ut i hagen. Hon lyssnar nog inte riktigt på dig.
Jag har aldrig velat att mina hästar ska gå in vid 13, däremot vid 15 för att hinna äta upp sin mat och smälta maten innan jag rider.
Och ädelt blod har jag aldrig sagt. Däremot så är det ett faktum att jag har högre mål med mina hästar än du med dina. Det gör att jag vill ha insläpp och fodring vid samma tid varje dag. Det vill de flesta som är måna om sina hästar.
Att jag tog upp sparkandet i väggen var ett exempel. Hon hugger ju också mot andra hästar när man går förbi. Inget jag hurrar över.
Du beter dig faktiskt väldigt barnsligt. Jag skiter fullständigt i om folk väljer att ha travare som ridhästar eller inte. Jag skulle aldrig ha det men det är en annan sak.
Galore är säkert inte värdelös som promenadhäst åt dig men det är inget jag skulle välja att avla på. Långtifrån. Särskilt inte med en hingst som inte är godkänd och inte heller har en godkänd pappa.
Jo, många tycker nog att deras egna hästar är bäst i deras ögon. Men ska man avla får man se lite bredare än så.
Jag som är ganska lång vill inte ha pluto, som ännu inte gjort bruksprovet väl? då är man väl inte godkänd?
och står inte bredvid någon? hon står bredvid din egen häst?! och på andra sidan är evita. Nu förstår jag inte riktigt :/ Han har nog stam men inte regad på STC, det var där jag kollade. Ironiskt nog betäcker inte alla med godkända hingstar och då kan man ju omöjligt få din "näst intill perfekta" ponny. Som du vet har du och jag väldigt olika åsikter om "uppfostran" på hästar. Så du menar att som exempel när peia bet syrran i armen sist har hon ett dåligt temprament..? Galore sparkar inte andra hästar i hagen tillexempel (såvidare dom inte retar henne för mycket) Hon BITS inte, hon sparkar inte åt människor (man får heller inte dra henne ut i hagen) Hon har inte heller som du citerade för ett par år sedan (stallmötet ang, att du ville att din häst skulle gå in vid kl 1 och jag inte ville att min skulle göra det, såvidare det var storm,regn eller snöade jätte mö) ÄDELT blod i dina ögon. Men att påpeka att hennes temprament inte är bra för att hon sparkar i boxen (vilket hon inte gör allt för ofta) tycker jag låter konstigt. Igentligen vet du ingenting om Galore förutom att hon är lite sur i boxen. Och du gillar inte mej eller syrran och om jag har fattat dej rätt gillar du heller inte travhästar. Det känns bara onödigt att fortsätta skriva till dej. Du tycker att min häst är värdelös och det är inte nånting jag vill höra, eller läsa. det kan du säkert förstå. Min häst är den bästa i mina ögon och det antar jag att du fattar.
Nej, det var ett exempel på att det finns godkända hingstar i närheten. Enligt Tina ska Pluto vara godkänd.
Självfallet var Peia och Evita kvar ute i hagen. De tre hästarna sitter inte ihop.
Ja, han har stam och den har jag skrivit ner här i tråden. Jag tycker ändå att det är ruskigt illa när man inte kan stammen på den hingst man har tänkt använda.
Om Peia bet din syster så är det imponerande med tanke på att hon aldrig tidigare bitit någon, i hela sitt liv :smirk:
Jag drar heller aldrig Peia ut i hagen. Hon lyssnar nog inte riktigt på dig.
Jag har aldrig velat att mina hästar ska gå in vid 13, däremot vid 15 för att hinna äta upp sin mat och smälta maten innan jag rider.
Och ädelt blod har jag aldrig sagt. Däremot så är det ett faktum att jag har högre mål med mina hästar än du med dina. Det gör att jag vill ha insläpp och fodring vid samma tid varje dag. Det vill de flesta som är måna om sina hästar.
Att jag tog upp sparkandet i väggen var ett exempel. Hon hugger ju också mot andra hästar när man går förbi. Inget jag hurrar över.
Du beter dig faktiskt väldigt barnsligt. Jag skiter fullständigt i om folk väljer att ha travare som ridhästar eller inte. Jag skulle aldrig ha det men det är en annan sak.
Galore är säkert inte värdelös som promenadhäst åt dig men det är inget jag skulle välja att avla på. Långtifrån. Särskilt inte med en hingst som inte är godkänd och inte heller har en godkänd pappa.
Jo, många tycker nog att deras egna hästar är bäst i deras ögon. Men ska man avla får man se lite bredare än så.