Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Avel Läste i nyaste ridsport om en slags sticka man kunde kolla mjölken med. Den skulle visa när det inom 1-2 dagar är dags för fölning. Kan...
Svar
8
· Visningar
2 124
Senast: waldorff
·
Avel Jag har ett halvblodssto som är en egen uppfödning och född 2001. Hon har förstås pass, men jag kan inte för mitt liv komma på om hon...
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: Siriano
·
C
Avel Hej! Jag har ett sto som jag ska ta föl på... Hon var min tävlingshäst men som efter skada inte kan tävlar längre:( I alla fall blir...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har ett sto e. C-Indoctro - Nimmerdor - Zuidhorn som fölar i juli. Får hon ett hingstföl igen så blir det samma hingst i år också...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: JSH
·
J
Avel Hej!! Är det någon som känner till hingsten 3233 Szentes Hadfi-5 (mitt stos pappa) eller 2960 Tarnaméra Furioso-63 (mitt stos...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: hopp_o_galopp
·
F
Avel Jag har under ett års tid följt diskussionerna på detta forum med stort intresse. Jag har nämligen äntligen bestämt mig för att betäcka...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: elle12
·
S
Avel Tittade på hästens stamtavla, och började googla på Asterix. Men jag hittar inget? Ingen bild, ingen info alls. Jo, bilder på potäter...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Suuz
·
A
Avel Nu kommer jag få precis lika många hingstförslag som svar haha men det är intressant. Jag ska betäcka mitt sto 6 år 166cm e:Cardento...
Svar
13
· Visningar
996
Senast: wolken fee
·
Z
Avel Mitt sto ska föla vilken dag som helst nu.. Men på gården en bit ifrån oss så bedriver dom avel i ganska stor utsträckning... En av...
Svar
4
· Visningar
1 265
Senast: Zorro86
·
Avel Om det nu blir en lättare lösning på att regga avkommorna i tyska förbund, vad innebär det för ASVH/SWB? Klipper från Ridsport: "... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 343
Senast: elle12
·
Avel Fanns en sån här sto-tråd för ett par år sedan men flera har ju bytt och/eller köpt nya ston eller kanske börjat avla sedan dess. Så vi... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 004
Senast: Tabitha
·
L
Avel Nu måste jag lufta en tanke jag haft under en längre tid, jag är säkert inte ensam. I halvblodsaveln har man så stora krav på... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 540
Senast: swe
·
Avel Hej! Någon som vet något om den rådgivande bedömningen av äldre ston? Den infördes förra året och ska ske i samband med (tex 3...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Rumpnissen
·
Avel Vad tror ni om den kombinationen? Stoet är ganska lätt i modellen, inte speciellt stor(160 ca) storgalopperad. För / nackdelar med...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Choklad
·
Avel skulle gärna vilja se lite foto på araber som är efter Ibn Halim...själv rider ja en sån o han e underbar!Hur är era hästar i sättet...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: jessivega
·
Avel Jag är intresserad av en holländsk hingst och spermaimportören säger att han har en dräktighet som är så hög som 75-80% på FAI. Hon...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Trevita
·
Avel Jag har kört fast totalt i hingtval till mitt Kalibersto i år också, så nu behöver jag lite hjälp. Stoet i fråga är e.Kaliber-... 2
Svar
31
· Visningar
2 452
Senast: Cyllene
·
Y
Avel Nån som vet nånting om sunset boulevard? Vad han lämnar för avkommer, hur stora dom är osv? Nån som har bild på honom? Jag vet att...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: CarolineB
·
E
Avel Har precis köpt ett Oldenburgersto importerad Tyskland efter honom. Är dressyrrytttare och har inte så bra koll på hopphingstar någon...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Cyllene
·
A
Avel När vi hämtade hem våran nya dräktiga tös i slutet på februari hade hon stora ödem under magen. Vi har nu haft henne en månad och...
Svar
7
· Visningar
4 516
Senast: waldorff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka