Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet det, kanske fattade mig dåligt, men det är inte många som pratar, läser eller skriver tyska, men vill vara med.
Därför tänkte jag mig någon form av intresse förening.
*knapplån*
Men kan man inte regga även "utländska" ston i hannoveranerförbundet ? Som vi gör här i Sverige ? Att Asvh är ok i tyskland ?
Har varit inne på de förut eller framförallt kanske att använda en godkänd tysk hingst och sen regga avkomman i det förbundet. För att sen regga in den i sverige... Vet det var mkt snack för ett för sen (nån hingst de inte godkände och det förbundet blev surt ? )
Min märr är ju 75% hannoveranare så henne kanske de kan gå med på att regga i tysklandEller iaf hennes avkomma sen
![]()
Alla ston som ska tas upp i deras stambok ska visas upp.
Deras stambok finns i 4 "avdelningar" precis som ASVH har olika färger på papperna.
http://www.hannoveraner.com/english/zucht/estutbuch.shtml
Tanken är att även vi i Sverige ska kunna vara medlemmar direkt i Hannoveranerförbundet. Inget dotterförbund behövs. I slutet på mars fattas beslutet på årsstämman.![]()
Tanken är att även vi i Sverige ska kunna vara medlemmar direkt i Hannoveranerförbundet. Inget dotterförbund behövs. I slutet på mars fattas beslutet på årsstämman.![]()