Vad har ni för ston? *dags för update*

Sv: Vad har ni för ston? *dags för update*

Har du sett både strauss å steinbeck irl? Lyllos dej! :D *avundsjuk*

Senast ändrad:

Jag fick ett svårt hjärnsläpp i gårkväll :o Det är klart att det är stofamilj 4 och inget annat! Du kan min häst bättre än jag :o :o (vad fick jag 2 ifrån?) Man kanske inte ska skriva smarta inlägg så sent på kvällen :D

maria

ja ja tjatar ni så ;)
sto 1: DK imp HBL.Crowns choise-brandy
sto 2:Hannoveraner Aquilino-argentinus UE:Fatianus-pik könig
sto 3:XX, imp.DK Shahdji-harambee
är det någon som är duktig på xx stam så vill jag gärna veta mer om den sistnämda

Hbl sto e: Robin Z - I Love You - First Foot xx f-95
Har gått 120 klasser med placering. Bara 160 hög. 37p på stamboksföring 2004 och hon fick ett B. Snäll och trevlig häst som alltid gör sitt bästa. Medelmåttig gång, men har ett stort hopp och bra hoppskalle. Tog ett föl på henne när hon var avställd pga utlandsvistelse. Ska förhoppningsvis få fler föl i framtiden men inte just nu.
Har fått en avkomma 2004 e: Last Liberty, klass 1 som föl med 48p.

Hbl sto (danskt) e:Casir Ask - Lobster f-04
Är under inridning och ska visas på 3års. Ett underbart temperament och lugn. Ädel,bra grundgångarter och löshoppar ok hittills!
Är jättesugen på att betäcka henne i år, men vet ej om jag har råd och sedan ska man ju ha tiden till det 11 månader senare....
Vi får se vad de säger på 3 års.
De jag kollat lite extra på är Feliciano, Empire och Corlensky G

Har två ston

Nr1. Rp sto, -95, welsh/arab, tyvärr okänd stam. Ger otroligt vackra,högresta, korrekta, trevliga avkommor med supergång. Dräktig med Vita Nova´s Hanassie, beräknad till 26 april.
Ska ej betäckas om i år, men nästa år blir det antagligen med Valdo.

Nr 2. Svhbl, -97, Landlord - Cyrano. Placeringar i 1.30.
Ska antagligen betäckas nästa år med Camaro M, rids och tävlas nu.

Jag har också sett både Steinbeck och Strauss. Har även ridit en del på Steinbeck på hans ålders höst.
Strauss har jag sett en hel del när han tränades. Jag red för samma tränare som Annette Solmell, så ibland såg jag honom up close ;)

Vill bara säga att vi inte red tillsammans, hon var liksom lite bättre än jag :angel: :angel: :smirk:

Jag har tre ston:

1. Sv.Hbl e Magritte-Anart-Callaghan-Cosmos xx, f-91. Tävlad 1,45 - 1,50 hoppning, plac 1,30-1,40. Blev tredje bästa hopphäst på kvalitetsbedömningen med 8-8-8-8-8 exteriört, 8-8-8-9 på gången och 9-9 i hoppning. Har meriterat möderne, tillhör stofamilj 13, syskon som tävlat 1,60 hoppning (syster med RS Isac). Är triangelmärkt pga skada i ena bakbenet. Är nu dräktig med Corlensky G, beräknad att föla den 14:e april. Ska betäckas om med antagligen Careful, beror lite på vad det blir för något hon får nu.. :) Ev blir det Corlensky G igen!

2. Sv.Hbl e Falleur-Gaston-Jumper-Cosmos xx, f-93. Tillhör stofamilj 1. Har inte tävlat själv och är tyvärr inte visad. Har en 3-åring efter henne som jag tror väldigt mkt på! Är inte dräktig i år, tog sig inte förra året. :( Ska antagligen betäckas med Haydn.

3. Sv.Hbl e Cortus-Ceylon-Pompe-Hurricane xx, f-98. Tillhör stofamilj 5, Hoby. Har meriterat möderne, syskon som har startat Msv dressyr och fälttävlan plus även 1,45 hoppning. Är visad som tre-åring, fyra-åring och fem-åring. Som bäst har hon fått 8-8-8-6-6 exteriört, på gången 6-6-7-7 och i hoppning 6-7. Hon har varit sen av sig plus kanske inte jättebra tränad inför testerna.. :crazy: Tror mkt på henne dock, är tävlad upp till 1,00. Är utlånad nu och tävlas/tränas. Planen är att hon ska gå 1,20 i år. Kommer att ta föl på henne, men först ska hon tävla! Jag hinner inte tävla henne själv då jag har småbarn.

Ponyta 1997
Står okänd stam i papperna men hon är efter Seve Fournier xx - Jimmy Reppin xx. Pappan är en korsing mellan fjording och Whels, misstänker tjuvbetäckning ;) Men vilket fall som är hon en väldigt trevlig häst! Hoppar fint och har bra steg.
De är första gången hon ska ha föl i år, hon är betäckt med Natcus och jag hoppas på att fölet kan bli en framtida dressyr häst till mig :)

Men nu :devil: måste jag vara avunch på dej åsså! :p Men berätta mer om pojkarna. Hur var Steinbeck som individ å att rida? Å hur var Strauss? Det jag vet om gossarna är det jag läst å sett bilder på nätet . Platt!

maria

Alla ston tillhör F2 och har namn som börjar på D, liiite svårt och hitta namn man är ensam om.

1. -91 Amiral-Romeo xx-Magnat-Anno dr med Rosevelt.
Mor, mormor, halvsyster Elit, helsyster A.

2. -02 Wetano-Master-Amiral-Romeo xx dr med First Wish
Mor vinnare av Kungkannan, bästa sto på Rikskval.

3. -05 Looping-Amiral-Romeo xx-Magnat.
Skulle inte alls in i ngn avelsbox, men en transportolycka satte stopp på hennes karriär. Så det blir bet. nästa år.

Aveln på ardennrarna har vi drastiskt dragit ned, alla ston utom ett är sålda. Det är bevarande av ett kulturarv som tar mkt tid och ger 0 pengar. Där ffa tiden saknas.

Här en presentation av våra avelsston:

Järvsö Vinta, kallblodstravare e. Troll Jahn - Svintor. Ett mycket snällt och lätthanterligt sto som vi tycker mycket om. Har mycket bra stam (ur Jäntungens fantastiska stofamilj), är dräktig med Skaffer Brunen och skall betäckas med honom i år igen.

Moflos Victoria RWD 70, welsh cob e. Vallas Caracas - Coed Coed Targed. Ett av mina favoritston, mycket mild och vänlig, okomplicerad. Är inte dräktig i år. Tanken var att hon skulle betäckas med RP-hingst, men efter ett mycket bra erbjudande jag fick här på Buke av "Welsh", åker hon till welsh av cobtyp-hingsten Gribsvads Rosehal. Var och tittade på honom förra helgen och jag förstår varför jag blev övertalad att använda honom - de bör komplettera varandra perfekt.

Finette RW 849, elitpremierat welshsto, 22 år gammal e. Laeryds Domenic - Säfstaholms Ben Hur. Min absoluta ögonsten och juvel, har givit oss så mycket glädje med sina avkommor. Betäckt med Moflos Zmirnof (hingst diskuterad livligt i annan tråd), men tveksamt om hon är dräktig. Skall inte betäckas mera är det tänkt.

Moflos Facette RW 1250, welshsto e. Hellekis Timjan - Laeryds Domenic. Dräktig med Moflos Zmirnof och skall betäckas om mer vår elithingst Bostorp Bravad.

Moflos Zamira RW 1183, welshsto e. Laeryds Domenic - Dito. Dräktig med Moflos Fester och skall betäckas om med Bostorp Bravad.

Moflos Flinga 35-1292, welshsto e. Bostorp Bravad - Wärnanäs Sigill. Dräktig med Moflos Fester, och skall troligen betäckas om med honom om årets föl blir lika bra som fjolårets. Annars ev. RP-hingst.

Moflos Zunny 35-1294, welshsto e. Bostorp Bravad - Laeryds Domenic. Dräktig med Moflos Fester, skall semineras med RP-hingst i år. Vilken skriver jag inte här pga. de turbulenta trådarna om RP-hingstar.

Moflos Fili 35-1308, welshsto e. Bostorp Bravad - Laeryds Domenic. Dräktig med Moflos Zmirnof. Är till salu så jag vet inte säkert om jag skall betäcka om henne eller ej, men om vi gör det så blir det nog Sperlinge Orbit - eller kanske Zmirnof igen om detta fölet ser lovande ut.

Moflos Finemang, welshsto 3 år e. Bostorp Bravad - Coed Coch Targed. Skall betäckas med Moflos Fester.

Moflos Mirakel RS 4597, shetlandssto e. Damit - Annelunds Doc. Är dräktig med Tiger, och skall betäckas om med Upplundas Columbus som vi skall ha på station i år.

Moflos Zerena RW 1070, welshsto e. Hellekis Timjan - Dito. Lånat sto som är dräktig med Moflos Fester, fölet blir vårt. Tror hon skall betäckas om - kanske med Bostorp Bravad, det fölet tillfaller i sådana fall ägaren.

Moflos Fantasi RW 1134, welshsto e. Wärnanäs Sigill - Laeryds Domenic. Sto som vi sålt, som är dräktig med Bostorp Bravad. Fölet som föds detta år är vårt. Hon skall troligen inte betäckas om utan skall bli tävlingsponny.

mvh
Jenny

Jag har två ston

sto 1 e: Master - Epson - Chagall. På mödernet finns det många dressyrhästar som tävlat upp till svårklass. Hon själv fick diplom som 3 - åring sedan fick hon en skada och har inte tävlats. Jag har en klass 1 avkomma E De Niro och i år är hon dräktig med Rubinrot. Det lutar åt att hon betäcks om med Don Romantic.

Sto 2 e: Briar - Jaguar - Pompe. Tävlas nu, skall in i avelsboxen efter tävlingskarriär om hon håller måttet. Hon är mycket lovande nu.

Har ett sto e. Pernod ox ee: Probat ox, moderns härstämning är dessvärre okänd. :( Gissar dock på fullblod, lätt halvblod med tanke hur stoet ser ut.
Har inga flashiga prestationer att presentera mer än att hon har ett hjärta av guld och en motor och arbetsvilja av sällan skådat slag. Hoppar ok, rör sig ok, skulle säkert kommit längre med någon annan än mig. :D Jag släpper henne dock inte... :love:

Dräktig med Hip Hop 1045, beräknad om 54 dagar. Ska bli spännande! :)

Ser ut såhär, taget för ett år sen ungefär: http://pets.webshots.com/photo/2582104400073278713qUrPHf

Liten "hoppbild":
http://pets.webshots.com/photo/1096627739049627353zTCGtr

Och en galoppbild:
http://pets.webshots.com/photo/1166793396056126528nuKkTx

Vi har tre ston i avel:
1. Sto e Athlet Z - Folliwise xx - Allash. 167 cm, brun m stj. Gått 1.20, skada i korset satte stopp för mer. Lämnat Atlas C e.Cortez som blev femma i Falsterbo som femåring och uttagen till unghäst-VM.
2. Sto e Salient xx - Gold Loewe - Labrador(e. Der Loewe) 169, skm. Gått 1.35, fick inkar i sadelgjordsläget och kunde inte ha sadel mer. Lämnat en avkomma i msv klass hoppning. Dräktig med egen hingst.
3. Sto e C-Indoctro - Nimmerdor - Zuidhorn. 172, brun. Gått treårstest i holland men är inte tävlad p g a lymfangit hb. Dräktig med egen hingst.

Nummer ett kommer att betäckas med Ludwig´s Champion eller egen hingst.
Nummer två kommer att betäckas med Cartier, Caressini L,Cathageno eller egen hingst om hon inte får ett stoföl.
Nummer tre kommer att betäckas med Caretino, Corrado I, Saint Amour, Cartier eller egen hingst om hon inte får ett stoföl.

...om ingen har en annan idé?

Jag vill med andra ord ha stoföl i år!:D

Senast ändrad:

Jag har fyra arabston:
RA Kharachi e:Matal u:Khiva (LotnyXKharana) nu dräktig med RA Diibay, men ska inte betäckas om under året utan ska tävlas i dressyr.
Nia Gara e:Ernal u:Polonia (PohaniecXSweet Nicolina) nu dräktig med RA Khudos ska under året betäckas om (har inte valt hingst än).
Shaanixi bint Shifi e:Matal u:Shifi (ChasmirXAbasa) Ska i år betäckas med RA Khudos.
Domiina e:RA Diibay u:RA Kharachi Domiina kommer förhoppningsvis bli ett bra sto i framtiden, hon är bara ett år nu.
Samt ett Welsh Mountainsto:
Nova II e:Verdrefawr Owain RWM 44 u:Chessi RWM 486 (PontusXMiss Cinderella) Ska betäckas i år men jag har inte riktigt bestämt hingst.
Och ett Welsh sto:
Nexis Trizell e:Moelgarnedd Montana RW 114 u:Moelgarnedd Branwen RW 1274 (Eyarth TomahawkXMoelgarnedd Blodyn)

Det var mina ston det. :)

jag har dessa ston:bump:
starlight SN,väldigt vackert sto! 8 år e.Lucky Light-Take a reef** tävlar 120cm hoppning nu. hon har en 5 åring e.Pablo som är brun med 4 vita strumpor och bläs! halvbror vann breeders i fältävlan och var finalist i unghäst-VM ägs nu av Magnus Gällerdahl

Symfoni, 11år e.Alexson D ue.Ralme´Z tävlad upp till 120cm men pga av skada så ska hon betäckas. hon har ett föl e.Pablo som tävlas hoppning av en duktig hoppryttare (kommer inte ihåg vem)
och en 2 åring e.Carte dór

Harmoni, avkomma efter ovanstående. e.Carte Dór mkt fin!

Second Chance, 7 år e.Lomber-Dobrock tävlar 110cm startad 120cm hoppning, tycker även det är kul att hoppa terräng! väldigt söt!

Vi har några stycken...

Mirja -97. e. Calido I -Calando -Landmeister -Fasolt
Mamma till Can Man e. Concept som presterat klart godkänt med finalist i Falsterbo i somras, Zangerheide i höstas, bruksprovet nyss. Förhoppningsvis kommer han fortsätta tävla riktigt bra.
Question e. Quite Easy. fick 8-9 på hoppningen på treårstestet.
Girasol T.H. e. Casa Grande. Är två år i år.
Heureka T.H. e. Lancier. Åring
Väntar nu föl e. Irco Mena. Ska betäckas om, men hingstval är ej klart.

Surprise -88 e. Robin Z -Kew Gardens** -Hurricane**
Tävlat lätta klasser.
Dräktig med Irco Mena. Har avkommor sedan tidigare med, Uskudar des Malais, Cardento, Carano....

Garbo-B -92 e. Landprinz I - Algarve** -Wedekind - Nepal
Har inte gjort så mycket på tävlingsbanorna, men visat en del på träningar. Haft en del bekymmer med att vara svårlastad etc. -Vilket vi inte sett skymten av efter en månads träning här hemma.
Är mamma till två avkommer, Turban Rose och Platini är fäder där. Hon är nu dräktig med Hip Hop. Hingst för denna säsong är inte klart än.

Sega -97 e. Highlight -Mowgli - Niarchos - Negresco
Har gått 1.35
Har inga föl sedan tidigare, hingstval ej klart.

Girasol T. H. -05 e. Casa Grande -Calido I -Calando
Skada efter vurpa i hagen och som läget ser ut nu, vårt nästa tillskott för avel till nästkommande säsong.

Sedan har vi ett gäng märrar till, som kommer leverera prickiga föl förhoppningsvis, inom den närmaste månaden...

Gira :banana:

Liknande trådar

Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har... 2
Svar
20
· Visningar
1 952
Senast: cirkus
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 767
Senast: Blyger
·
Avel Besvikna är nog bästa beskrivningen när vi lämnade hingstvisningen. Ett bra upplägg, förberedda ekipage och trevliga hingstar. Så varför... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 163
Senast: viltmilla
·
Q
Avel Hoppas ni vill och vågar vara med och diskutera den här frågan för det här har jag gått och "sugit" på länge. Jag är jätteintresserad... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka