Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel om ni skulle köpa en fölunge.. vilken av följande skulle ni vara intresserade av?! fölunge 1: gedigen hoppstam på mamman känd sådan...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: via
·
  • Låst
Avel Han före kommer ju i många varmblodstrav hästars stamtavlor o så även i min, hon har honom som farfar... :) Någon som har foto på honom...
Svar
14
· Visningar
1 921
Senast: ameo
·
Svar
4
· Visningar
850
Senast: ameo
·
B
Avel hej jag undrar vad en welshpartbred är har fått höra att det är en häst som e 75% welsh och resten nån annan ras stämmer det :confused:
Svar
3
· Visningar
867
Senast: ZABA
·
Avel Hur kan man bäst lösa övervakningen när man inte har egen gård? Jag har egen gård nu, men kommer att flytta under vintern och då ha...
Svar
17
· Visningar
1 771
Senast: Lahtel
·
C
Avel Jag har träffat flertalet korsningar utav halvblod/arab och alla har bara varit positiva hästar. De har varit lite smäckrare än den...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 007
Senast: Görel
·
Avel För att stilla min nyfikenhet tänkte jag kolla hur det står till med fördelningen mellan de olika raserna hos uppfödarna här på forumet...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 820
Senast: Emmsan
·
F
Avel Är det vanligt att man (lånar) betäcker någon annans sto? För & nackdelar med det isf.. Vill så gärna ha ett föl från sto e:Maraton men...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: snicksnack
·
Avel Sist jag skulle till att betäcka kom det lite annat emellan och sedan rullade träning och tävling på så bra att jag kom av mig i några...
2
Svar
21
· Visningar
2 197
Senast: fia-lisa
·
Avel Kan man se om ett sto har resorberat? Min häst har vart dräcktig i 90 dagar imorgon. Igår när jag tog in dom tyckte jag att hon kissa...
2
Svar
24
· Visningar
3 290
Senast: Molin
·
W
Avel Har era hlb avkommor växt mycket efter 4 års ålder eller har de oftast stannat vid sin "fullvuxna" höjd då? Har en 4 åring eCardento...
Svar
18
· Visningar
3 988
Senast: rubytoo
·
C
Avel Kommer Briar och Okeanos vara tillgängliga för semin nästa år? Vem av dom ger bäst avkommor? Vem av dom ger avkommor mer stabilast psyke?
Svar
9
· Visningar
1 700
Senast: zanzan
·
Avel jag undrar lite över det här med stofamiljer. jag vet inte riktigt hur man kollar vilken stofamilj ens häst tillhör, finns det någon...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: RIA
·
C
Avel Jag har ett sto som är e. Cortez-Goya. Någon som vet något om Goya? Han har tydligen tävlats i WC av Fritz Ligges, men jag vill gärna...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: Görel
·
Avel Var försvann min andra tråd? Ni får gärna svara igen ni som svarat för jag skulle verkligen vilja veta mer. :bow:
Svar
14
· Visningar
2 365
Senast: Mabuse
·
Avel Har lite småfunderingar på att köpa ett sto med denna stam, dels för lättare ridning, dels för avel. Irco Mena och Hertigen vet jag en...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: boccia
·
Avel Funderar lite kring storleken på föl. Jag fick två föl i år varav det ena var ca 140cm vid ca 4 månaders ålder. Är detta stort? Det...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: mellan
·
W
Avel Vem är det? Vad gjorde han? Hur var han? Är han godkänd? Tacksma för svar!
Svar
19
· Visningar
3 821
Senast: SkuttSanna
·
A
Avel Jag har läst att de flesta uppfödare bara har 1-2 ston, och den mesta aveln räknas som "hobbyverksamhet" pga att den bedrivs som...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 417
Senast: Pleasure
·
C
Avel hoppas tråden ligger rätt! Jag funderar på om min häst har blivit tjuvbetäckt. Hon har gått i närheten av hingstar i sommras, (isf...
Svar
7
· Visningar
3 782
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka