Korsnining arab + halvblod?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 6 007
Sv: Korsnining arab + halvblod?

Kul!
Tycker att Elcatero är underskattad inom hbl aveln.
Ska han visas på 3 års?

Nej han är inte visad på 3 års. Håller med om att Elcatero är underskattad. Men han får trotts allt något halvblods sto varje år.

På rak arm kommer jag inte ihåg fler än Helios född 1957 e Jager ox - Milex - Nigro med Immers mamma till mormorsmor. Han gick svår internationell dressyr.
Vet du hur stor han var? Det är ju mycket arabblod i honom...

Shadys El Catero-avkomma har ju en hyfsad storlek. Är det större risk att det blir en mindre häst med en arabmamma? Jag har en kompis som har en ettåring efter halvblodshingst och en på gång.

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 179
Senast: Ramona
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 066
Gnägg Det kan väl inte bara vara jag som råkat ut för att min häst blivit tagen för att vara en annan ras än vad han (den) egentligen är? :D...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
26 732
Senast: Bobloblaw
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 898
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka