Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Jag undrar om nån vet mer om "Obelinda" (stavn?). Enligt muntlig uppgift en känd stostam i Holland. Snälla hjälp mig att hitta rätt så...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: asan
·
K
Avel Söker information och bilder på denna häst. Cascadeur DE 321210093085 HO DEU hingst
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: asan
·
Avel Lägger tråden här eftersom många "fölvana" människor håller till här, flytta den till Hovvård om det är bättre. Idag hörde de av sig...
2
Svar
22
· Visningar
3 165
Senast: åke
·
L
Avel Jag har ett ridponnysto som jag har tänkt betäcka till våren. Frågan är bara vilken hingst man ska välja, någon som har tips och vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 861
Senast: louisestolpe
·
B
Avel Vet nåån en bra sida där man kan släktforska om hästen?
Svar
7
· Visningar
901
Senast: Pazuzu
·
Avel Varför ta5r man föl på en 3 åring och sedan betäcker om henne på fölbrunsten som 4 åring och ännu en gång som 5 åring? Finns det ett...
2
Svar
32
· Visningar
2 907
Senast: ch791022
·
Avel Hej!! Jag har hamnat i en lite knivig situation ang. avvänjningen av mitt föl som tyvärr inte alls kan bli som planerat. Jag vill...
Svar
15
· Visningar
1 369
Senast: åke
·
  • Låst
Avel Med anledning av tråden av sänkta hingstar. Vad har ni för ston i aveln? Stam, bedömmnings poäng, meriter osv. Gärna även bild. Kom igen...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
31 869
Senast: ameo
·
P
Avel Hallå! Finns det något sätt att kolla dräktigheten på sitt sto själv? Säg något om pregnamare men hittar ingen info. Är det någon som...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: Girasol
·
B
Avel Finns det p-piller för ston? Någon som vet/har erfarenhet?
2
Svar
33
· Visningar
3 555
Senast: prallan
·
H
Avel Som rubriken antyder, hur är temperamentet på hans avkommor? Vad tror ni om kombinationen Rubinrot - Amiral?
Svar
3
· Visningar
1 136
Senast: ranunkel
·
F
Avel Jag har ett föl på 5 månader som förolade sin mamma igår hon dricker forfarande mjölk och äter krossad havre. Vad bör jag göra?
Svar
7
· Visningar
1 783
Senast: Fanta_Fanta
·
Avel Hamnade på en sida om Welaraponnyer. Som tydligen ska registrerats som ras från och med 1981 i USA. Ursprunget ska vara Welsh och Arab...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: aenglah
·
F
Avel Har hört ryktesvägen att denna herre föddes fux. Är det någon som vet om detta stämmer? Jag har nämligen ett sto efter honom som är fux...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: Fullblod
·
T
Avel Hej! Jag funderar på vad det kostar att ha ett avelsto i månaden. Hur mycket äter ett avelssto på 168 550kg? Om vi säger att den...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: ameo
·
Avel Om ens häst har blivit tjuvbetäckt och man har luskat ut vem pappan är, han är inte godkännd.. Hur ska man gå tillväga då med pass...
Svar
14
· Visningar
2 168
Senast: ikaros227
·
Avel Sto e. Briar-Bellini söker fin hingst... Funderar på betäckning till våren på min 05:a Hon kommer hamna på ca 165cm som vuxen, så...
Svar
8
· Visningar
1 642
Senast: ancan
·
W
Avel Det är många år sedan jag var hingsägare, och mycket har hänt sedan dess. Vad jag gärna skulle vilja veta är följande; ¤ Vilka...
Svar
8
· Visningar
1 013
Senast: amkm
·
Avel Ska ev betäcka sto e Krevad-Herkules-Jovial Söker hingst (dressyr) som ger högställda avkommor med goda gångarter, galoppen extra...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 754
Senast: lindilutt
·
K
Avel Jag har en daleponny märr här hemma :) underbar liten lortgris på 15 år. Men eftersom rasen daleponny är en utrotningshotad ras så hade...
Svar
8
· Visningar
1 914
Senast: Josssefine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Sytråden del 4
  • Säkerhetskontroll på hus

Hund, Katt, Andra Djur