Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som sett eller hört talas om korsningen frieser/engelskt fullblod? Korsningen frieser/arabiskt fullblod finns ju en del men jag är...
Svar
4
· Visningar
1 510
Senast: nillabjorn
·
Avel Har träffat på några hästar efter Gandalf Grå. Någon som känner till honom? Han var av halvblodstyp, troligen isabell (avkommorna jag...
2
Svar
23
· Visningar
6 301
Senast: suliss
·
Avel Att skilja stoet från fölet vid 2,5månad, är det ens lagligt?
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 949
Senast: lindilutt
·
Avel Hej! Jag har en fråga, får en Knabstruperhingst betäcka ett sto av annan ras ( eller okänd stam) ?:angel: Tacksam för svar!:banana:
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Molin
·
Avel Vilken färg blir denna fölis tror ni??:love: hennes mamma står med på...
2
Svar
21
· Visningar
2 575
Senast: Sar
·
Avel vad skulle ni välja för hingst till detta sto? behöver lite tips o råd! e. Sankt Gotthard ue. Indus Lite bilder...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 666
Senast: cirkus
·
Avel Vad hamnar priset på efter en betäckning och sen hela kalaset till fölet är framme och någon månad gammal? förstår att det ärolika...
2
Svar
23
· Visningar
2 075
Senast: Mish
·
M
Avel Jag är trött på att inte förstå :angel: Så ni som kan allt (eller hänvisa till annan tråd om det finns), hur ser man om hästen är...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 828
Senast: sabina84
·
B
Avel hur länge ska fölet gå med sin mamma innan det är avvänjt? hur lång tid innan själva fölningenska man sluta rida stoet helt och hållet?
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Fanta_Fanta
·
M
Avel Fråga 1: Har en hingstunge född april-06 somkommit hem från betet för någon månad sen. är väl inget ovanligt att de små är lite "magra"...
Svar
13
· Visningar
1 657
Senast: Gisburne
·
Avel Nu har jag letat som en tok på internet och här på forumet men ändå inte hittat riktigt det jag vill. Jag letar efter info om...
Svar
8
· Visningar
2 668
Senast: Minnaa
·
Z
Avel Hej! Jag undrar om det finns nån där som kan tyska och skulle vilja översätta detta från treårstesten. Vissa grejer är ju jättelika...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: zin
·
Avel Hejsan! Jag skulle vilja veta hur avkommorna efter denna hingst brukar vara, psyke osv. Berätta! :) Mvh Magda :banana:
Svar
15
· Visningar
3 675
Senast: shady
·
V
Avel Ni som inte har så många hästar, hur gör ni vid avvänjning av föl? Vi diskuterade detta i stallet, säg att man har eget stall med 3-4...
Svar
13
· Visningar
2 098
Senast: shady
·
Avel Hej! Vilken färg är mest dominat? om pappan är skäck och mamman brun eller skimmel?:angel::) Tacksam för svar!
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: ameo
·
Avel Är det någon som vet någonting om halvblodshingsten Gassendi 442? Har ett sto efter honom och u: Opera 11231. Om någon vet något om...
Svar
7
· Visningar
1 787
Avel Behöver lite hjälp.. Har ett halvblodssto som är 22 år. Hon har haft 3 föl, det senaste för 3 år sedan. Hon är frisk och pigg och i...
Svar
7
· Visningar
981
V
Avel hej! Jag har ett hingstföl på 4 månader! jag har börjat göra så att han får sin kvällsmat i egen box. har jag börjat förtidigt med...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: varbergs_elin
·
G
Avel Gör man sånt? Går i "föltankar" nu när jag skaffat sto... :love: Men mig veterligen så fungerar fullblodsaveln lite annorlunda än avel...
Svar
16
· Visningar
1 100
Senast: Gisburne
·
Avel Finns det ingen bra bok som går igenom det här med dräktighet/fölning/fölets första år och hur man brukar göra? Jag har köpt "Att bli...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka