Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att avsluta kalv-diskussionen;
kalvarna som går i hagarna där jag går med hunden föds i hagarna och får gå med mammorna många månader. Med andra ord så har inte alla kalvar det likadant.
Eftersom fölet inte verkar vilja ha fölpellets för stunden så är det bättre att försöka med fölmjölk, som jag skrev ovan.Så, för att återgå till föl-diskussionen:
Finns det nåt annat man kan försöka göra än att försöka ge fölpellets?
Till Ts - berätta gärna för stoets ägare att det BILLIGASTE sättet att föda upp fölet är att ställa tillbaka stoet till fölet och fodra henne så att hon kan ge fölet mjölk.
Jag har själv köpt fölmjölk för drygt 7000 - till mitt shettisföl...
Ett föl av denna storlek kommer nog behöva minst 2-3 såna säckar i månaden, à ca 1000 kr styck...
Eftersom fölet inte verkar vilja ha fölpellets för stunden så är det bättre att försöka med fölmjölk, som jag skrev ovan.
Det är viktigt att få i fölet näring och det går NU in i perioden där det behöver som mest näring = det kommer gå åt massor med fölfoder.
Till Ts - berätta gärna för stoets ägare att det BILLIGASTE sättet att föda upp fölet är att ställa tillbaka stoet till fölet och fodra henne så att hon kan ge fölet mjölk.
Ett föl av denna storlek kommer nog behöva minst 2-3 såna säckar i månaden, à ca 1000 kr styck...
Det är nog inte ens läge att försöka med ett så gammalt föl. För fölet kommer inte att försöka dia en "främmande" häst.
//Masse som precis som Ameo fött upp tre föl utan mamma.
Liten uppdatering:
Distriktveterinären är kontaktad men de vill att vi avvaktar eftersom anmälan nu är gjord och det finns ett ärende i frågan.
Jag håller med föregående talare. Ring jourhavande veterinär omedelbart!!! Fölets liv är faktiskt i fara. Att tala om lagar osv...skit i det, stå på dig att något måste göras NU, annars ringer du polisen. Gud vad jag lider! Idiot som kan göra detta!
det e ju helt sjukt,jag som tog emot ett föl som var 5mån och visst hon klarade sig bra,e den perfekta hästen....men 2,5mån,nej jag hade anmält! och om dom vill vänta med det så hade jag inte ac det,dom får ta tag i detta! eller vill dom att fölet ska dö för att den inte äter??? nej minst 5mån hos sin mamma e mitt krav! jag hade ringt igen...stå på dej......det är synd om fölet! de flesta andra uppfödare jag vet skiljer inte fölen förrän tidigast 9mån....! men 2,5mån det e aldeles för tidigt!!!!! anmäl igen....vart bor du? du vill inte ev pma telenr till dom som har hand om detta i din kommun? och distriksvet som ville att du skulle avvakta? jag ringer gärna pma gärna som sagt....!