Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Jag har funderat lite på varför ridskolehästarna går sönder så lätt nu för tiden. Den uppfattning jag har fått iaf är att de höll bättre...
2
Svar
37
· Visningar
3 496
Senast: allround
·
Avel Har ett sv halvblod sto, E.Roderick 856 u. Fullblodssto e.Modern Pleasure xx... Rör sig riktigt bra och hoppar med stor kapacitet...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: Luchador
·
Avel Moulin, Dolman, Mahrhu och Magnet. Nu är jag inne på ett nytt område för mig, så ni får gärna hjälpa mig med allt ni vet och alla era...
Svar
14
· Visningar
1 567
Senast: oopsie
·
Z
Avel Kollar på en 2 åring efter honom. Någon som har erfarenhet av hästar e honom? Hur har de varit isf?
Svar
5
· Visningar
1 121
Avel Någon som kan förklara lite hur man läser av det? Hur man vet vilka värden som är bra, mindre bra o rentav dåliga? Tex som denna...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Luchador
·
Avel Är lite intresserad av att höra åsikter om hinsten Indorado. Vad har ni här på buke för erfarenheter av hästar med honom i...
2
Svar
21
· Visningar
5 231
Senast: correg
·
Avel Är han tillgänglig i Sverige? På VDLs hemsida verkar det inte så. Någons om vet? Ni som har Indorado hästar hur är dom i temperamentet?
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: correg
·
L
Avel Nu har jag en tokig fråga, igen. Det är så att min ponny konstaterades ha resorberat vid ultraljudet på dygn 45. Hon var dräktig vid...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: Linas_
·
Avel Har fått erbjudande om att ta ett nordissto på foder för att ta föl på en henne. Stoet står redan inackorderad hos mig och fick sitt...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: lancelot
·
Avel Tänker jag rätt när jag tror att helsyskon som dessutom är visade med samma poäng bör väl ha exakt samma BLUP eller ? Funderar på...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: Sar
·
Avel Finns någon dansk motsvarighet till vår svenska Blup? Jag har försökt söka på De Noir på vår svenska blupsida men hittar enbart...
Svar
11
· Visningar
3 611
Senast: Sar
·
L
Avel Någon som vet något om hingstarna Melder (e Modus xx), Bravo (Brat xx)??
Svar
5
· Visningar
887
Senast: asan
·
Avel Godkände westfalen-hingsten e Ehrentanz som såldes till Sverige förra (?) året, någon som vet vad han gör...
Svar
12
· Visningar
1 730
Senast: Angel
·
Avel Jag undrar om det är någon som har lite information om hingsten Glorieux? Jag har ett lånat sto med honom som morfar och är lite...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: KickiH
·
K
Avel Vill så gärna att magen ska börja runda till sig så man kan få krama om den lite ;) Mitt sto kommer föla i april och än så ser jag inga...
Svar
11
· Visningar
5 983
Senast: Mannagrynet
·
Avel Då den förra tråden blev stängd så startar jag en ny. Kopierade brevet från ASRP styrelse. " Öppet brev till alla ridponnyentusiaster...
2
Svar
25
· Visningar
3 640
Senast: kicket
·
Avel Vad finns det för "aktiviteter" ex. utställningar, premieringar mm för halvblod som man bör/kan delta i, från fölunge till 5-6 åring...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Månsane
·
Avel Men ta till exempel Clinton som Dirk Demeersman ridit mycket. Hur trevlig är den hästen egentligen? Den verkar extremt svårriden och...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 947
Senast: asteria
·
Avel gick in på en sida och såg "In breed 1975 - 78. Dead by accident 1979", vad var det för olycka som hände Iran? Har sökt på google, men...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Görel
·
Avel Var iväg och tittade på en häst idag, en kallblodstravare. Denne hade samma hingst som farfar, morfarsfar och mormorsfar. Jag skulle...
Svar
8
· Visningar
10 094
Senast: WelshCob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur