Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Avel Hej hej Är lite nyfiken på om någon här har erfarenhet av att avla på äldre hästar? Är också nyfiken på möjligheten att betäcka ett...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: arabia
·
  • Låst
Avel Saxat från tidningen Ridsport: "KWPN-hingsten Flemmingh, 20 år, har avlivats efter en tids sjukdom. Det var en gammal skada som...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: ameo
·
Avel Hejsan! Jag är lycklig ägare till ett underbart Trakehersto som jag tänkt avla på till sommaren. :) Nu funderar jag då självklart på...
2
Svar
29
· Visningar
3 288
Senast: pastejja
·
I
Avel Idag blev det klart att Franke Sloothaaks svårklasshoppare är såld som avelshingst till Sverige! Många av Tysklands (och Frankrikes...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
15 551
Senast: athena
·
C
Avel Hej Har tänkt starta stuteri då jag behåller mina föl för att se vad det blir av dem. Men hittar inte någon info. om detta. mvh/Chrisse
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: ameo
·
Avel Ja nu är det såhär att min häst är efter honom (gjorde en tråd för några år sedan, men nu har min favorithäst blivit MIN häst). Vad jag...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: _Sascha_
·
A
Avel Kan någon något om färggentik? Helst fakta om svart?
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: Mitrolle
·
M
Avel Är det någon som vet något om honom/avkommor? Han är visserligen väldigt ung men han verkar ändå relativt känd, vann unghäst vm förra...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Rudolfsson
·
C
  • Låst
Avel Mitt sto Wilma e.D-Day 935 tillhör stofamilj 36. Jag skulle gärna vilja veta lite mer om den familjen och om det finns några kändisar i...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: Pazuzu
·
B
Avel Nu har vi några alternativ- som förstagångsfölägare. hingstföl asvh Uppfödaren vill gärna skilja av vid fem månader, jag gärna vid 7...
Svar
8
· Visningar
1 099
Senast: Sar
·
Avel Nu behöver jag tips/råd! Min medryttarhäst ägare funderar på att betäcka sina exemston. Nu undrar jag om det finns några nackdelar med...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: Imnir
·
N
Avel Har ett New Forest-sto som jag lite löst funderar på att betäcka med ridponnyhingst nästa år (hon är dräktig med NF-hingst i år). Har...
Svar
13
· Visningar
1 287
Senast: nancy
·
Avel Jag har ett connemarasto som jag har betäckt nu två år och har lyckats att få c-ponnyer båda gångerna nu. Hon själv är D. I år går hon...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 191
Senast: annapanna8
·
B
Avel Finns det några hingstar i Sverige efter Kubinec eller Balaton? Jag vet att det finns en hingst i Danmark, DA Korrado men är väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Dragster
·
Avel Vad gör ni första året med erat föl? Vad tränar ni och när börjar ni med detta?
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: Kirre
·
Avel vad tycker ni om denna hingst och har ni någon avkomma efter honom??vad använde ni för sto till honom??tog sig stoet direkt??mm
2 3
Svar
40
· Visningar
5 332
Senast: kladruby
·
Avel Ja, nu hade jag näst intill bestämt mig för att INTE betäcka om mitt sto nästa år, men om allt går vägen så ska hon betäckas om igen...
2
Svar
32
· Visningar
3 862
Senast: Dilli_Blue
·
J
Avel vi har en gammal gubbe hemma som heter lukas (f. 1985) vi har precis fått reda på hans stam men jag hittar inte ingen rolig fakta typ...
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: johann-a
·
R
Avel Kan man betäcka ett nsv sto med halvblodshingst? nån som vet hur det kan bli och om det är en bra kombination:confused:
Svar
15
· Visningar
1 259
Senast: fjordtokan
·
Avel Ska kolla på ett annat halvblod också, där känner jag inte heller till stammen. Han är efter Royal och ue Warrigall. Letar ju efter...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 138
Senast: Leteng
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka