Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Brukar rida en fredriksborgare o vi är lite intresserad av o se vad hans mamma o pappa har gett mer än denna avkomma. Men var kan...
Svar
1
· Visningar
2 228
Senast: Zuzzi
·
P
Avel Om fölis får följa med hem, är detta ett faktum. På natten alltså, tillsammans i hage på dagen. Fölis äter Krafft 125 och hösilage samt...
2
Svar
39
· Visningar
2 928
Senast: Sar
·
Avel Är det helt galet att ta föl på min varmblodiga travare med hingst av annan ras? Hon är mycket trevlig i huvudet, helt frisk i kroppen...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 751
Senast: Ramona
·
W
Avel Cor de la Bryère Mest kända avkommor! Någon som kan berätta
Svar
18
· Visningar
4 179
Senast: rubytoo
·
Avel Jag har mitt första föl i år. Mitt föl är 5 mån imon o har haft egen box nattetid sen ett par veckor pga att mamman verkade vara lite...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Dilli_Blue
·
S
Avel Nu är det som så att jag vill söka efter min hästs stam eller om det finns nån bra sida att söka på. Vore snällt om nån vill hjälpa mig...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Susan88
·
P
Avel Undrar lite över Elberton och Wellington... Har de fler syskon? Vad har de för avkommor? Speciellt Elberton, vad har han gjort, var...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: asan
·
S
Avel Jag har ett föl som snart blir 5 månader, hon går med sin mamma,som är 11 år, och som är förstagångsmamma.De har dessutom sällskap med...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Dilli_Blue
·
B
  • Låst
Avel Ska hästen bara användas till vad den är avlad till? Ska fullblod bara gå löp? Ska travhästar bara tävla trav? Ska islandhästar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 172
Senast: ameo
·
S
Avel Hej, jag har en undran, vet ej heller om denna tråd är rätt lagd?. På mitt Fjording stos Pass står det Kvalitetsklass III och Prem B...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: sussa
·
Avel vad vet ni om stofamilj 5:confused: Nån som har nån pålle me de? Lite nyfiken bara!! E inte så insatt i de där me stofamiljer...
2
Svar
20
· Visningar
3 527
Senast: pialotta
·
Avel Någon som vet något om denna hingsten? Vart man i Sverige tar in hans semin - eller står han i sv? Kanske till och med någon som har/har...
2
Svar
23
· Visningar
2 565
Senast: pastejja
·
C
Avel Skulle vilja ha tips på böcker som tar upp stoets dräktighet, fölningen och gärna den första tiden med fölet, och gärna vart boken finns...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Ciss
·
  • Låst
Avel Jag har ett sto som har spatt båda bak. Hon är helt ohalt, man kan se lite nu när hon har stått i 3 månader att hon kan bli lite stel...
Svar
12
· Visningar
1 349
Senast: ameo
·
W
Avel Är de svårt att få hingstarna godkända i Tyskland? Isf vad är de hästarna ryker på? Någon som Kan ta reda på Varför Hingsten Calyptus...
Svar
0
· Visningar
1 515
Senast: wahsi
·
M
Avel Har nu varit i funderationerna på att betäcka mitt arabsto under en längre tid och nu har jag till och med börjat sitta och kolla runt...
2
Svar
23
· Visningar
2 822
Senast: carinaso
·
Avel Hejsan! :) Nu sitter jag och funderar på och betäcka mitt sto till våren. Ni kanske har ngt tips :) Hon är e Royal...
Svar
16
· Visningar
2 866
Senast: Cut3Leo
·
W
Avel Är vikten av rätt ägare till hingsten, avgörande, tror ni? I avelns Sverige idag, så undrar med stor säkerhet fler än jag, om även en...
2
Svar
21
· Visningar
2 091
Senast: hoppsann
·
P
Avel Jag funderar starkt på att betäcka mitt sto nästa år, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken häst. Det finns så många att...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Claudia2
·
T
Avel Hejsan! Jag har ett sto som jag skulle vilja betäcka nästa år men jag har lite svårt att bestämma mig för vilken hingst jag ska ha. Hon...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: TeamTop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka