resorbering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare liden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 290
Sv: resorbering

kul molin. Mitt sto blev också dräcktig 27 juli. Hon tog sig inte första gången, men på andra försöket gick det bra. Vad är det för häst du har? Min är ett halvblod betäckt med akribori. Skogstrollet, intressant det du skrev om att ditt sto har blivit mer grinig än vanligt. Det har mitt sto också. jag har hört att om dom blir det så är det en hingst. En vän till mig hade ett dräcktigt sto som blev grinig under dräcktigheten och hon fick en hingst.:)

liden, jag har en vbltravare som jag betäckt med Luzifer (knabbe) och ja det är riktigt kul, får hoppas hon går hem hela vägen.

Kul att en till är på samma dygn, Josssefin här inne på buke är oxå på samma dygn som oss, hennes sista betäckningsdag var oxå 27 Juli. Riktigt kul att vi är tre nu :)

Måste få fråga, ska du ta virusabort spruta? När isåfall? Alla säger olika men vet jag prata med sa 150dygn :p Men iof så finns det fler preparat.

Det är som sagt första gången jag betäckt min häst så jag kan inte så mycke. Är först här på buke jag hört att man kan vaccinera mot abortvirus. Så jag har faktiskt ingen aning om när man ska göra det. Är det nått man bör göra? Kul att det är flera som har blivit dräcktiga 27 juli. Hade vart kul om vi kunde hålla komtakten och se hur det går för alla. :):)

De ska vaccineras i 5,7 och 9 dräktighetsmånaden!

Annars har jag inget minne av att min blev grinigare när hon var dräktig med hingstungen. Men hon är ju också världens underbaraste...:love:

liden, ja visst är det kul att det är fler :)
Många tar inte denna virusabort spruta för dom tycker inte det behövs, inte alltid den hjälper direkt. Jag tar den för då vet jag att jag gjort det jag kunnat, så kastar hon efter det så är det så.

Kisse: Jag vet att man ska ta dom i 5, 7 och 9 dräktighetsmånaden, men jag blir förvirrad på alla dessa dygn.
Jag räknar dygn på min. 330dygn har jag räknat på för fölning.
Sista dag hon betäcktes 27 Juli, skulle jag räkna månader så är hon beräknad 27Juni, men jag har gått på 330dygn och hon blir då beräknad den 22Juni.

Så därför blir jag förvirrad på detta med dygn och månader, jag pratade med den där veterinären som var inhoppare och hon sa att man ska ta det vid 150dygn.
Men 5:e månaden är ju mellan 120-150dygn, lr? (150dygn är 5 fulla månader) så man ska ta däremellan eller vad?

Min har aif gått 120dygn den 25november, ska jag ringa den 23 och boka en tid för en spruta då? Har iaf tänkt ringa för att hoppas på att min veterinär kommit tillbaka, vill ha honom som jag haft.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag ville betäcka i år. Jag letade hingst och hittade en som jag tyckte skulle passa mitt sto. Jag kan tillägga att...
Svar
13
· Visningar
2 087
Senast: EmblaAsk
·
Ekonomi & Juridik Visste inte riktigt var tråden skulle ligga, men jag behöver hjälp. Jag har haft min häst utlånad på foder i ca ett halvår. Jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 935
W
Avel Har ett sto som jag hade iväg på betäckning 2007, betäcktes vid hand på två brunster, men tog sig ej. Tog bakt. prov våren 2009, hade...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: QuickStar
·
Avel Ifjol lånade jag ut min märr och hennes mage. Hon betäcktes, blev dräktig, kollades på 19 dagar med UL och allt såg bra ut. Då fick hon...
Svar
7
· Visningar
1 377
Senast: dee79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka