Sv: fodervärdsstrul LÅNGT
Det gäller väl nyteckning?
Det gäller väl nyteckning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu drar du alla över en kam. Jag har varit fodervärd till 3 hästar och alla har de ökat i värde under min tid. Har alltid behandlat de som "mina" egna hästar, vad gäller omsorg och försäkringar.
Det finns bra fodervärdar.
Håller med . Har varit både fodervärd och lånat ut till fodervärd och haft fantastiskt fina samarbeten !
Jag skulle tillochmed Vilja dra det till sin spets och säga att en bra fodervärd vilket det finns många av , är MER mån , försiktig och noga runt hästen än om den varit en egen . Just för att man lånar .
En normal och sund fodervärd tar hand om hästen extra noga . Just för att den inte är ens egen .
Om man tar en häst på foder är man väl medveten om villkoren INNAN man skriver på?! Ska man ha hästen ett år, kan man väl inte komma och känna sig lurad och utnyttjad efter ett år för att ägaren vill ha tillbaka hästen. Det var ju beslutat från början i så fall.
Har man så dålig koll på vad man sysslar med kanske det är tid att tänka över hur man hanterar sitt liv - i stort.