Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Halvblodssto 1.64 Trofé - Ceylon Trevlig och snäll, dock lite nerv i henne. Fina och taktmässiga gångarter. Hon har en ganska lång rygg...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: ekonomisk
·
Avel Har tittat på stamtavlorna på unghingstarna som ska bedömas nu i februari....en del har kanonstam... Är ute efter en hingst med...
Svar
18
· Visningar
1 354
Senast: stallhh
·
O
Avel lite nyfiken undrar om det finns några bra fullblodshingstar för avel i år? hur är det med Mr Carrera ? tycker han verkar riktigt fin...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: QuickStar
·
R
Avel Någon som har erfarenhet av detta? Hur tänker man när man korsar dessa?
Svar
6
· Visningar
1 875
Senast: _Viva_
·
Avel En fråga till er som vet... OM jag skulle skaffa ett shettissto eller två och betäcka iallafall det ena. Hur svåra är shettisföl att...
Svar
10
· Visningar
966
Senast: ameo
·
Avel Vad händer med fölet om stoet fodras fel? Säg att ett sto är dräktigt hon får mat men tyvärr inte tillräckligt med proteiner viket gör...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 241
Senast: Shaggy
·
Avel Sker det egentligen någon ren ridsportavel med fullblod? Och finns det några sådana fullblodshingstar i ridsportaveln? Eller ston, för...
2
Svar
27
· Visningar
2 132
Senast: cissiny
·
I
Avel Någon som har information om hingsten Figaro, jag har för mig att det fanns en e.Falstaff godkänd i Sverige, Danmark och Tyskland. Men...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: Görel
·
Avel Ett sto som jag tidigare sålt som nu igen måste säljas hör till den nya stofamiljen 57. Efter som jag hjälper till med den här...
Svar
15
· Visningar
1 696
Senast: Rosett
·
Avel Någon som vet något om denna herre? Tävlingsmeriter, något om stammen, avkommor och var det finns bilder tex? Blir jätteglad för all...
Svar
15
· Visningar
1 759
Senast: dramatik
·
Avel Halvblodens bruksprov är avklarat, nu är det ponnyer ochg övriga raser som står på tur! Datum och platser finns här nedan, vilka ska...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 063
Senast: Fibusen
·
M
Avel Vet någon vart man kan hitta info om holst stam 1907 o. 2122 !? Finns det böcker att köpa om de olika tyska stamlinjerna eller...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: dijej
·
T
Avel Hur vet man vilken stofamilj sitt sto tillhör,finns det att läsa i passet kanske?,har inte brytt mej om det förut,men det skulle ju vara...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Görel
·
Avel Som jag och flera andra här har misstänkt så var det inte bara ett dåligt rykte att Rosevelt fertilitet ej varit bra. Saxat ur Ridsport...
2
Svar
23
· Visningar
2 719
Senast: ameo
·
Avel Behöver lite hjälp med hingstval till welshponnysto. Önskar en RP-hingst som går på naturlig betäckning. Vill ha en väldigt bra...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Zondell
·
Avel hej ja har en liten fundering, jag ska ev betäcka mitt sto till våren. men då kommer hon bli själv, asså inte själv själv utan kommer ha...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: Masse
·
S
Avel Kanske tur då att han betäckt så mycket? Eller hur ser nedärvningen av struppipning ut förresten? www.tidningenridsport.se ur avel...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 455
Senast: Tora
·
Avel Har ett sto som är e. lucky light ue.allegro. ca 160 trevlig lätt modell, fått 2 klass 1 avkommor varav en som nu tävlas med bra...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: pastejja
·
E
Avel Jag håller på att räkna på hur mkt det skulle kosta att föda upp ett föl from betäckning till 1års ålder. Hingsten jag tänker på har...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: Ramona
·
Q
Avel Någon (kanske Görel?:angel::)) som känner till om han är gk i något europeiskt eller sydamerikanskt förbund eller om han överhuvudtaget...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Qwerty hopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka