Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
  • Låst
Avel Hej! Jag har ett brunt svenskt hb som jag gärna skulle vilja ta föl på :), hingsten som jag skulle vilja ha är vit. Jag skulle ju...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: farrebarre
·
Avel Hej! Jag ska till sommaren ställa ut min ponny för första gången. Det är en Welshmountain på 13år. Och jag kan ingenting om...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: lil-sis
·
Avel Jag vill ha tag på Hingstar verksamma innom svenska halvblodsavel 2008 om det fins någon sådan bok? Tack för tipps
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Joyride
·
M
  • Låst
Avel http://www.tullstorp.nu/aktuellt.asp?id=75 Läste på ASVH´s sida och hittade den här infon på Tullstorps sida. Vad vet man om...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Cavalo
·
N
Avel Läste just listan på årets höjningar, blev glad att se Corlando och Landos S bl.a :love: men "bara" höjningar upp till A, inga Elit...
2
Svar
29
· Visningar
3 254
Senast: fia-lisa
·
B
Avel Jag undrar om någon vet om han finns i svensk avel i år? Jag har sökt info men inte hittat så mycket.
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Blå Bergen
·
V
Avel Jag har ett arabsto som jag använt till ponnyalveln nu i 2 år och som lämnat mycket fina föl med bra storlek ( den ene stannar nog...
Svar
13
· Visningar
1 421
Senast: QuickStar
·
M
Avel Hjälp...! Jag har idé torka.... kan någon hjälpa mig att komma igång? Jag har ett sto e. Irco Mena-Cardento-Maraton som jag skall...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: millec
·
V
Avel Är det någon som vet om den nordsvenska (bruks) hingsten Sirocco var godkänd? När var han född? Färg?
Svar
3
· Visningar
904
Senast: vigmir
·
Avel Har två dräktiga fullblodsston. Nummer 1 skulle fölat 28 januari och är liten om magen. Nummer två skall föla den 27 februari och är...
2
Svar
20
· Visningar
2 751
Senast: Sar
·
C
Avel Någon som har tips om halvblodshingstar som förärver: Bra storlek (över 165cm) Bra galopp Bra hopp Har två ädla ston på 160/164...
Svar
12
· Visningar
1 446
Senast: Camzan
·
Avel Kollar hingst & sambon lade fram ett önskemål på Briar, eftesom han gått OS så måste han vara toppen enligt honom. :smirk: Nu undrar...
2
Svar
22
· Visningar
3 498
Senast: Anzzie
·
H
Avel Hur går betalning till när man betäcker ett sto, betalar man i visa faser? Tex, 90 dagars dräktighet en summa, levande föl en summa osv?
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: Masse
·
G
Avel Jag undrar lite hur gammal hästen kan vara för att klara av att födda ett föl hon har aldrig gjort de tidigare hon är 19 mk energi häst...
Svar
4
· Visningar
2 510
Senast: Masse
·
Avel Jag sitter och funderar lite på hingstar som skulle passa till mitt sto. (Som vanligt:angel:) Så här har jag tänkt: Fördelar...
2
Svar
27
· Visningar
3 596
Senast: dusty
·
L
Avel Ni som varit med om kastning tidigare... Har ni obdukserat fostret, vad har det kostat i så fall? Brukar man behöva ge antibiotica...
Svar
10
· Visningar
1 648
Senast: lundsbo
·
S
Avel Har en hingst född 06 efter Poét, skulle gärna vilja höra andras uppfattning om den här hingsten. Ni kanske själva har hästar efter...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: stall-cloverhill
·
D
Avel Läste igår att First Wish är tagen ur avel. Tråkigt, men hoppas att han blir bra och kan visa sig på tävlingsbanan. Jag har en liten...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: monell
·
P
Avel Har hittat ngn tidigare tråd om Laptop, men skulle vilja höra andras åsikter om denna hingst. Antar att många inte hann bilda sig en...
Svar
13
· Visningar
1 625
Senast: A-K.Eng
·
Avel Har ni räknat på vad det kostar innan fölet blir 1 år? Seminering,alla avgifter,foder till stoet under tiden,levande föl avgift,alla...
Svar
7
· Visningar
5 225
Senast: stranger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka