Jate Volim
Trådstartare
Sv: "Halvblodshingstar"
putt putt
putt putt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det jag har tittat på nu är blup i första hand, sedan har jag kikat på hingstarna själva för att se om de tilltalar mig och nu sitter jag och funderar över deras temperament För mig är det en av de allra viktigaste delarna. Lite nerv är bara kul, men hets och dumhet är bara motsatsen! Hur lämnar Don Primero överlag i temperament?
Är det ngn som skulle ha vågat chansa på honom på mitt sto?
Tack för svar!
Vad bra Jag känner inte till ngt om hans temperament men jag vet inte ändå.. Beata har -1,0 i blup på mankhöjd. Hennes mamma har -1,3. Mormor -4,11. Mormors mor -1,5. Det är först på mormors mormor man ser 1,0!!!
Hennes far har -0,7. Farmor -0.3. Morfar +1,5. Sedan är det ju Jaguar som har -4,6 så jag vågar nog inte chansa
Briar tycker jag verkar passa annars? Han lämnar ju stort också men han kanske inte är tillräckligt långbent? Och sedan är jag osäker på temperamentet. Hade velat ha en Briar med lite mer luft under magen och bättre psyke
Men utifrån det ni vet om min häst, hade ngn vågat chansa på Don Primero?
Biggles är ju fin också men där ligger både Briar och Krevad i stammen vilket också gör mig lite osäker på temperamentet... First Wish är ju fin men känns som ett lite osäkert kort?
Nobel är fin men jag vill ha en hingst som är lite mer inriktad på gångarter.
Okeanos tilltalar inte mig ngt särskilt. Jag vet inte riktigt varför. Han är fin och trevlig men jag imponeras inte av varken exteriör eller utstrålning. Fast nu har jag ju inte sett honom live, men ändå.
Santana tycker jag är läcker men han har ju inte heller nga jättelånga ben... Gillar stammen dock med Sandro Hit, Rubinstein och Donnerhall. Nu är jag absolut ingen expert men det är hingstar som iaf jag gillar
Tack för ditt svar!
Fast Okeanos är ju otroligt lik Briar, men med längre ben? Det var därför jag föreslog honom. Briar lämnar ju dessutom storlek och lite längre linjer, det var därför jag tänkte att det blodet kunde passa ditt sto. Och eftersom Okeanos i mitt tycke har lite bättre modell med längre ben, och är billigare, så föreslog jag honom. Däremot så lugnar han väl inte psyket direkt.
Sandro Hit-hästarna har MYCKET nerv. I mitt tycke något för antingen ett mycket lugnt sto, eller för en proffsryttare.
Rubinstein känns annars bra, men de Rubinstein-hingstar jag kommer tänka på, Rubinrot exempelvis, är ganska grova.
Vad bra Jag känner inte till ngt om hans temperament men jag vet inte ändå.. Beata har -1,0 i blup på mankhöjd. Hennes mamma har -1,3. Mormor -4,11. Mormors mor -1,5. Det är först på mormors mormor man ser 1,0!!!
Hennes far har -0,7. Farmor -0.3. Morfar +1,5. Sedan är det ju Jaguar som har -4,6 så jag vågar nog inte chansa
Briar tycker jag verkar passa annars? Han lämnar ju stort också men han kanske inte är tillräckligt långbent? Och sedan är jag osäker på temperamentet. Hade velat ha en Briar med lite mer luft under magen och bättre psyke
Men utifrån det ni vet om min häst, hade ngn vågat chansa på Don Primero?
Biggles är ju fin också men där ligger både Briar och Krevad i stammen vilket också gör mig lite osäker på temperamentet... First Wish är ju fin men känns som ett lite osäkert kort?
Nobel är fin men jag vill ha en hingst som är lite mer inriktad på gångarter.
Okeanos tilltalar inte mig ngt särskilt. Jag vet inte riktigt varför. Han är fin och trevlig men jag imponeras inte av varken exteriör eller utstrålning. Fast nu har jag ju inte sett honom live, men ändå.
Santana tycker jag är läcker men han har ju inte heller nga jättelånga ben... Gillar stammen dock med Sandro Hit, Rubinstein och Donnerhall. Nu är jag absolut ingen expert men det är hingstar som iaf jag gillar
Tack för ditt svar!