Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Jag är väldigt fundersam om min ponny är dräktig. Vi fick hem henne i augusti efter att ha bara stått i ett år. Dom sa ingenting om...
Svar
6
· Visningar
2 062
Senast: Carismagirl
·
T
Avel Är det nån som vet hur man kan söka om man vill betäcka med en liten islandshingst. Ofta står det ju inte höjd. Nån som vet ? //Tess
Svar
17
· Visningar
3 195
Senast: _pim
·
Avel Saxat från Tullstorps hemsida "Chirlon 870 (Caylon-Kaliber) är nu tillbaka på Tullstorp. Chirlon verkade i avel i Sverige i två år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 666
Senast: rebeckasff
·
Avel Trots många år bland hästar vet jag nästan ingenting om avel, nu har jag betstämt att betäcka mitt gamla sto och behöver tips bla när i...
Svar
16
· Visningar
1 493
Senast: pastejja
·
F
Avel hejsan! Jag har ett sto som är import från Belgie och där har hon full stam osv. Men hag kan inte hitta någon fakta om vare sig mamman...
Svar
6
· Visningar
1 336
Senast: asan
·
Avel Hur ska man tolka det här? Att danskarna har betydligt högre krav än vi? Att hingsten inte utvecklats önskvärt sedan vi godkände...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
14 081
Senast: kicket
·
C
Avel Sitter och spånar litegrann apropå att en del, säkert bra, hingstar sänks till V helt enkelt för att de får för få bedömningsbara...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 287
Senast: Mabuse
·
Avel Behöver hjälp att stöta och blöta lite... ;) Mitt sto f. 04 skulle eg. inte betäckas alls i år men pga. olyckliga omständigheter står...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 917
Senast: NilaD
·
Avel Ngn som vilken station som har honom om han nu är tillgänglig?
Svar
2
· Visningar
958
Senast: Fenestra
·
A
Avel Hur viktigt är det att fölet ALLTID är med andra föl? Det finns dom som säger att jag måste ha mitt föl (som kommer den 7 maj) ihop med...
2
Svar
38
· Visningar
3 142
Senast: Bellini
·
Avel Hej - har kollat en del på PRE hingstar eftersom jag vill ha en liten trevlig dressyravkomma efter mitt sto (welsh/halvblod). De som...
Svar
14
· Visningar
2 366
Senast: Salasolen
·
M
Avel kvar på ängens eller? Jag är lite sugen på honom och orkar inte köpa hingstkatalogen när man kan fråga här! Är det samma pris som innan...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Valkyria
·
Avel Saxat från Ridsport "Corlensky G såld - Ludwigs Champion inköpt Den godkända hingsten Corlensky G är såld till en av Tysklands...
Svar
10
· Visningar
2 027
Senast: Hoppla10
·
Avel Som ni förstår har jag två skilda frågor. 1. Klarar en hingst på 88 cm att betäcka ett 13-14 cm högre sto utan problem? Att...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: ameo
·
M
  • Låst
Avel Vilken färg får fölet om pappan är skimmel (Camaro M) och stoet brunt (Master-Amiral)?
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: ameo
·
M
Avel hej är det nån här som vet nått om honnom hur gammaL han blev.. jag har ett sto efter honnom fins det non som har nån efter honnom å...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: asan
·
C
Avel Efter att ha letat som en galning via sökfunktionen- utan något resultat, så så slänger jag ut frågan här: -Vart hittar jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: M_Q
·
Avel Som över skriften lyder. har ni bilder på vad hingstar brukar ha på sig när dom tappas på semin. menar lindor eller grimma eller träns...
Svar
9
· Visningar
1 259
Senast: aicha
·
Avel Jag funderar lite på att använda Bugatti Hilltop till ett sto efter e:Warsteiner ue: Jaguar. Jag har inte sett honom i verkligheten...
Svar
14
· Visningar
2 752
Senast: amkm
·
Avel Visst är det kul när di svenske visar framfötterna även i andra länder än i Sverige! Spender är nu nygodkänd för avel i Belgien...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: qsarmor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka